75 پروژه شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افتتاح شد


75 پروژه شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افتتاح شد

بندرعباس - ۷۵ پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان، با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، طی مراسمی با حضور مهندس دوستی استاندار هرمزگان، مدیران صنعت توزیع برق و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران سراسر استان، بهره‌برداری متمرکز از ۷۵ پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان، با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال برگزار شد.

اجرای ۸۴ هزار و ۳۳۹ متر شبکه فشار ضعیف هوایی، ۱۷ هزار و ۳۰۴ متر شبکه فشار ضعیف زمینی، ۹۸ هزار و ۳۶۱ متر شبکه فشار متوسط هوایی، ۱۴ هزار و ۵۳۴ متر شبکه فشار متوسط زمینی از جمله طرح‌هایی است که امروز به بهره‌برداری رسید.

همچنین بهره‌برداری از ۳۶۰ دستگاه پست‌هوایی، ۷۰ دستگاه پست زمینی، ۲هزار و ۹۳۶ چراغ روشنایی معابر، نصب و راه‌اندازی ۲ دستگاه مولد بخشی دیگر از طرح‌های شرکت توزیع برق در دومین روز از هفته دولت بود.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این آیین با تشکر از کارشناسان، کارکنان، مدیران و فرمانداران شهرستان‌های استان برای مانع‌زدایی از مسیر اجرای پروژه‌ها، اظهارداشت: برق زیرساخت اصلی ما برای تحقق توسعه است اگر ما دو انرژی مهم برق و گاز را نداشته‌باشیم عملاً هیچ‌کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی تولید و توزیع برق را دو مسئله اساسی استان عنوان کرد و گفت: در حوزه تولید برق متاسفانه با کسری روبرو هستیم و علت آن هم این است که ۸ سال اعتقادی به نیروگاه‌سازی وجود نداشت و متأسفانه ما از یک کشوری که برق مازاد بر نیاز داشت به کشوری تبدیل شدیم که مجبوریم برای پایدارسازی شبکه توزیع برق، ساعات ادارات را جا به جا و صنایع را خاموش کنیم و این یکی از دستاوردهای وابسته‌کردن کشور به تصمیمات بیرون از کشور است.

استاندار هرمزگان با اشاره به تمرکز دولت مردمی بر دو حوزه‌ی تولید و توزیع برق و احداث نیروگاه‌ها در کشور افزود: ساخت تعداد زیادی نیروگاه در کشور شروع شده که نمونه کوچکی از آن آغاز عملیات اجرایی ۵هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در هرمزگان بود که مجموعاً ۲۵ مگاوات برق را تولید می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان‌کرد: بعد از تولید برق نوبت به شبکه توزیع برق می‌رسد و مسئله‌ای که در این حوزه وجود دارد تعمیرات و بروزرسانی شبکه، جایگزینی سیم‌ها و استفاده از انواع و اقسام سیم‌ها و کابل‌های زمینی و هوایی است تا بتوانند علاوه بر بهبود خدمت‌رسانی سرقت‌ها را هم کاهش دهند.

دوستی بهره‌برداری از ۷۵ پروژه در حوزه توزیع برق با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال را امیدبخش دانست و ادامه داد: با تزریق منابع مالی که صورت پذیرفته می توانیم علاوه بر تامین نیازهای مسکونی استان به برق، در سایر حوزه‌های صنعت، کشاورزی و تامین برق موردنیاز مزارع آبزی‌پروری نیز گام‌های بلندی برداریم هر چند که در این حوزه چندین پروژه آغاز شده و برق‌رسانی به ۶ مزرعه بزرگ هم اکنون در حال انجام است که در فاز اول موجب افزایش تولید حدود ۱۰۰ میلیون دلاری در ۷هزار هکتار می‌شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر رشد ۲۵۰۰ درصدی پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت امسال، گفت: پروژه‌ها به همت مدیران و فرمانداران این دولت ۲۵ برابر شده است و به تبع آن در برخی از شهرستان‌ها نیز رشد چندصد درصدی را شاهد هستیم که اگر شهرستان بندرعباس را مثال بزنیم کل پروژه‌های سال گذشته اندازه یک سی‌ام پروژه‌های شهرستان بندرعباس است از این رو لازم است فرمانداران آمار مربوط به پروژه‌ها را احصا و اطلاع‌رسانی کنند.

وی عنوان‌کرد: خیلی زحمت کشیده شده تا رشد پروژه‌های استان به ۲۵۰۰ درصد برسد و لازم و واجب است حسب تاکید مقام معظم رهبری دستاوردهای دولت، رشدهای بی سابقه، تلاش ها و کارهایی را که انجام شده تبیین کنیم.

دوستی خاطرنشان‌کرد: هدف ما این است که نشان دهیم ایرانی‌ها بدون اینکه اتفاقی در بُعد خارجی بیافتد و برجامی امضا شود دست بر زانو گذاشته و کارهای خود را پیش می‌برند و باید ثابت کنیم که می‌شود در شرایط فعلی نیز کارهای بزرگی را انجام داد.

استاندار هرمزگان تاکیدکرد: بعد از هفته دولت باید کمربندها را محکم تر ببندیم چرا که در سال پیش رو که منابع مالی موجود برای آن در دست داریم فقط باید کار کنیم، حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبارات جدید در حال تزریق شدن است و یک مجوز هم از سازمان برنامه و بودجه برای پروژه‌های پیشران گرفته‌ایم تا بتوانیم منابع مجزا نیز در اختیار فرمانداران قرار دهیم.

وی عنوان‌کرد: هر فرماندار می‌تواند سه پروژه پیشران تعریف کند و ما منابع مجزا در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد، علاوه بر این‌ها برای طرح توسعه سواحل مکران از سوی مقام معظم رهبری اعتبارات ویژه‌ای اختصاص داده شده که شهرستان‌های جاسک، سیریک و میناب را در بر می‌گیرد از این رو به این سه شهرستان علاوه بر سه پروژه قبلی می‌توانیم اعتبار ویژه برای سه پروژه جدید هم با رویکرد طرح‌های پیشران تزریق کنیم.

دوستی در پایان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم کمر بسته است تا فساد در حوزه مجوزها و امضاهای طلایی را از بین ببرد و ما در مدل کیف سرمایه‌گذاری با اخذ مجوزات پروژه بدون اینکه صادرکنندگان مجوز بدانند چه کسانی قرار است از این مجوزها استفاده کنند گام بلندی در راستای مبارزه با فساد برداشته‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان