مردم چقدر سفته خریدند؟


مردم چقدر سفته خریدند؟

طبق اعلام بانک مرکزی، در چهار ماهه اول سال جاری حدود ۵۸.۳ میلیارد تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۶۲.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مردم چقدر سفته خریدند؟

به گزارش ایران اکونومیست، در تیر ماه سال جاری بالغ بر ۱۷.۹ میلیارد تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳‌.۴ درصد کاهش و ۶۶.۳ درصد افزایش یافت.

در چهار ماهه اول امسال نیز، حدود ۵۸.۳ میلیارد تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۶۲.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین، در تیر ماه سال جاری معادل ۴۵۵ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۳۰.۸ میلیارد تومان در شهر تهران برگشت خورد که در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۵۶.۸ و ۱۶۷.۳ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد و مبلغ ۳۱.۷ درصد کاهش و ۷.۱ درصد افزایش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل از نظر تعداد ۳۳.۷ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۳۸.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شـده در تیر مـاه امسال به عدد ۲۹۴.۷ رسید که عدد شاخص مذکور در تیر ماه سال گذشته معادل ۱۴۱.۲ بوده است.

علاوه بر این، در چهار ماهه اول سال جاری معادل ۱۹۲۳ برگ سفته و برات به مبلغی ۱۰۶.۳ میلیارد تومان در شهر تهران برگشت خورد.

در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سـفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۰ و ۱۴۴.۱ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد و مبلغ ۱۴.۵ درصد کاهش و ۶۷.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در چهار ماهه اول امسال به عدد ۲۴۵.۶ رسید که عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال گذشته معادل ۱۳۲.۷ بوده است.

مردم چقدر سفته خریدند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در