عمل گرایی در برنامه هفتم توسعه دیده شود/اولویت نه شرقی و نه غربی


عمل گرایی در برنامه هفتم توسعه دیده شود/اولویت نه شرقی و نه غربی

شیراز- نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه عمل گرایی را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز ضمن گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: هفته دولت علاوه بر اینکه یادآور شهیدان رجایی و باهنر بوده است بهترین فرصت برای دستگاه‌های اجرایی برای بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود برای خدمت رسانی به مردم است.

امام جمعه شیراز افزود: رویکرد دولت سیزدهم رویکرد مردمی است از این رو شاهد حضور معاونان رئیس جمهور در میان مردم است از این رو امید است این معاونت‌ها بیشتر در میان مردم حضور داشته باشند و مسائل و مشکلات نیز از این طریق با سرعت بیشتری برطرف گردد لازم به ذکر است که افرادی در دولت مکلف به نظارت بر فعالیت‌های عمرانی و زیر ساختی بوده تا بتوانند کیفیت خدمت رسانی به مردم را افزایش دهند.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: دولت طی یک سال گذشته فعالیت‌های خوبی انجام داده است و دولت توانست از این طریق توفیق‌های ویژه کسب کند و بتواند بیشتر به مردم خدمت رسانی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تاکید کرد: مردم فارس از دولت مطالباتی دارد این در حالی است که باید فعالیت‌ها براساس برنامه ریزی باشد و اگر طرحی در کشور اجرایی می‌شود باید بر اساس برنامه ریزی باشد تا بتوان علاوه بر برطرف کردن نیازهای مردمی با استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان برنامه‌ها را اجرایی کند.

او ادامه داد: دولت در حال تدوین برنامه هفتم کشور است و باید این برنامه براساس اهداف کلی نظام نوشته و به گونه‌ای باشد که عملیاتی تدوین گردد این در حالی است که برنامه ششم توسعه با آن چیزی که در کشور اجرایی شد فاصله بسیار زیادی دارد.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: مطالبه گری آن است که افراد بر اساس تخصص خود به دنبال تحقق باشند که جامعه از این مطالبه گری سود ببرد.

به اعتقاد وی مقام معظم رهبری با تعیین اهداف و معرفی اسناد بالا دستی مسیر را برای دولت هموار کرده از این رو باید دولت نسبت به مردمی کردن برنامه‌ها اقدام کند.

وی افزود: این نگاه اسلام نه شرقی و نه غربی است بایستی در برنامه‌های اقتصادی خیلی جدی دنبال کنیم و الا عقب می‌مانیم.

و نکته دیگر درباره بحث‌های فرهنگی و اجتماعی است که رهبر معظم نقشه مهندسی فرهنگی را خواستند اجرا شود در طول یکی دو سال گذشته در سطح کشور و در

او ادامه داد: شیراز که اولین شهری بود که برش نقشه مهندسی فرهنگی به دست رئیس جمهور رونمایی شد؛ این برش استانی فارس گوشه‌ای از نقشه مهندسی کشور است امروز ۱۵ استان برش استانی دارد باید با جدیت همه مردم و دولت دست به دست هم دهند این را جلو ببرند اگر طبق برنامه عمل کردیم در آینده نیز به نتیجه خوبی می رسیم اما اگر برنامه نباشد و هر چند روز به موصوعی پرداختیم روزمرگی ما را درگیر می‌کند و نتایج مطلوبی که می‌خواهیم بگیریم از دستمان خواهد رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه شیراز بیان کرد: محاسبه به دو گونه است یکی محاسبه شخصی و دیگری محاسبه اجتماعی است از این رو باید پیش از وقوع آخرت در ابتدا خود نسبت به محاسبه اعمال اقدام کرد.

وی افزود: اگر محاسبات ما در اعمالمان غلط باشد در آخرت موجب خسران خواهیم شد این در حالی است که برخی رفتارهای غلط خود را نیکو می‌پندارند و در آخرت این اعمال آنان موجب خسارتشان می‌شود.

آیت الله لطف الله دژکام ادامه داد: در راستای اصلاح امور خداوند در هر زمانی برای انسان حجت معرفی کرده است از این رو اگر هر فردی توانست حجت را بشناسد می‌تواند به سمت تعالی حرکت کند و اگر این شناخت صورت نگرید دوران گمراهی خواهد شد.

وی یادآور شد: برخی به جای اینکه در تلاش باشند تا رضایت مقام معظم رهبری را حاصل کنند در مقابل ولی خود قرار می‌گیرند و اگر بر خلاف ولی امر رفتار کنیم اعمالمان ضایع خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...