شمار مبتلایان بستری کرونا در اردبیل به 9 نفر کاهش یافت


شمار مبتلایان بستری کرونا در اردبیل به 9 نفر کاهش یافت

رکنا: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته شمار مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی این استان به ۹ نفر کاهش یافت.

به گزارش رکنا از اردبیل، دکتر محمدیان با اشاره به تداوم کاهش مراجعه سرپایی شهروندان با علائم ابتلا به کرونا به مراکز درمانی استان اردبیل طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع افراد بستری در این استان را ۵۵ نفر ذکر کرد.

وی همچنین از ترخیص ۱۸ نفر از مبتلایان بستری کرونا پس از بهبودی نسبی طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: هم‌اکنون ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا نیز بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری بوده و در حال طی دوره درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: شمار فوتی‌های موج جدید کرونا کم است به طوری که طی شبانه روز گذشته با صفر شدن دوباره فوت مبتلایان، مجموع جان‌باختگان شیوع بیماری کووید ۱۹ در این استان در ۲۹ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۲۰ نفر باقی ماند.

وی افزود: هم‌اکنون در زمینه شیوع کرونا شهرستان نیر نارنجی و شهرستان‌های اردبیل، سرعین، کوثر، خلخال، نمین، مشکین شهر، پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، گرمی و انگوت در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

محمدیان با اشاره به تداوم شیوع موج هفتم کرونا در استان اردبیل ، به افرادی که بیش از ۶ ماه از دریافت آخرین دُز واکسن کرونا آنها گذشته است، توصیه کرد که جهت تزریق واکسن یادآور به مراکز تزریق واکسن در سطح استان اردبیل مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: در موج قبلی شیوع کرونا، قابلیت سرایت این ویروس یک به ۱۰ بود در حالی که در سویه جدید، شدت سرایت افزایش یافته و هر فرد مبتلا می‌تواند ۱۸ نفر را درگیر این ویروس کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق