تکواندو نوجوانان آسیا| کسب 9 مدال رنگارنگ در روز نخست


تکواندو نوجوانان آسیا| کسب 9 مدال رنگارنگ در روز نخست

رو نخست رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی ویتنام با کسب ۹ مدال رنگارنگ برای نمایندگان ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا از امروز(جمعه - چهارم شهریور ماه) با حضور 285 تکواندوکار از 28 کشور در هوشیمینه ویتنام آغاز شد و نمایندگان کشورمان در روز نخست مسابقات موفق به کسب 5 مدال طلا، 2 نقره و 2 مدال برنز شدند.

رقابت‌های پسران

یاسین ولی‌زاده در وزن 45- کیلوگرم، دور نخست از سد عبدالله الشهرانی از عربستان عبور کرد و سپس سایپراساد از هند را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل ریکو از ژاپن به مدال برنز بسنده کرد.

در رقابت‌های وزن 51- کیلوگرم، امیررضا قربانی در مبارزه پایانی با شکست مقابل کیم مین جون از کره جنوبی به مدال نقره رسید. وی پیش از مبارزه پایانی، «رنزو گاولینس» از فیلیپین، «کریم مصطفی» از عراق و «نالیاپارا» از هند را شکست داده بود.

امیرحسین مالکی در وزن 59- کیلوگرم مقابل یوچن از چین تایپه به برتری رسید و مدال طلا را کسب کرد. وی با برتری مقابل «باهان داری» از نپال، « سوروکا» از ژاپن و «کوما» از هند به دیدار نهایی صعود کرده بود.

در پیکارهای وزن 68- کیلوگرم، آرش وزیری دوست با برتری مقابل «رنزو بالیدو» از فیلیپین ،«عبدالرسول» از ازبکستان و «باتریخان» از قزاقستان به دیدار نهایی صعود کرد، اما با شکست مقابل چونگ از کره جنوبی به مدال نقره بسنده کرد.

محمد امین کارساز نماینده وزن 78- کیلوگرم کشورمان با برتری مقابل یو فان از چین به دیدار نیمه‌نهایی شد، اما با شکست مقابل پارک از کره جنوبی از رسیدن به مدال طلا بازماند.

رقابت‌های دختران

در وزن 42- کیلوگرم، سوگند شیری در برابر چانگ از کره جنوبی به پیروزی دست یافت و در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز همانند مسابقات جهانی به مدال طلا رسید. وی برای حضور در دیدار پایانی، گلشن اسماعیلوف از ازبکستان و هکاد از هند را شکست داده بود.

مبینا نعمت زاده با شکست ژانگ از چین به مدال طلا وزن 52- کیلوگرم دست پیدا کرد. نعمت‌زاده در ماه‌های اخیر موفق به کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان و مدال طلای مسابقات جهانی نوجوانان نیز شده بود. وی پیش از رسیدن به دیدار نهایی برابر جیسئون چول از کره جنوبی، نوزی کازانبک از قزاقستان و توین از ویتنام صاحب پیروزی شده بود.

در مبارزات وزن 59- کیلوگرم، پونه جعفر صالحی پس از یک دور استراحت و برتری مقابل زینو شن از چین و آندوری از مغولستان راهی فینال شده بود، در مبارزه پایانی پارک از کره جنوبی را شکست داد و نشان طلا را تصاحب کرد.

الهام حقیقی در وزن 68- کیلوگرم، پس از برتری مقابل جین از چین و مینگ سئو از کره جنوبی و صعود به مبارزه نهایی، مقابل حسویان لین از ویتنامی به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

تا پایان روز اول این دوره از رقابت‌ها، امیر حسین ملکی، سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، پونه جعفر صالحی و الهام حقیقی 5 مدال طلا، امیررضا قربانی و آرش وزیری دوست دو مدال نقره، یاسین ولی زاده و محمدامین کارسازهم دو مدال برنز برای تیم ایران کسب کردند.

هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه پسران برعهده وحید عبداللهی است؛ ابراهیم افتخاری و یوسفعلی حاجی پور دستیاران وی هستند. در گروه بانوان راضیه آقاجانپور سرمربی، آتنا دلیر و فاطمه نعمتی دستیاران او هستند. غلامحسن ذوالقدری سرپرست و جعفر رنجبرپور مدیر تیم کشورمان هستند.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس