هر چند وقت یک بار کامپیوتر را ریبوت کنیم؟


معمولا وقتی کامپیوتر دچار مشکل شده و کند کار می کند، اولین توصیه به کاربران، خاموش و روشن کردن سیستم است. به گفته متخصصین این رشته، عبارت: آیا سعی کرده اید دوباره آن را خاموش و روشن کنید؟ ممکن است در واقع توصیه درستی باشد. بسیاری از افراد...

معمولا وقتی کامپیوتر دچار مشکل شده و کند کار می کند، اولین توصیه به کاربران، خاموش و روشن کردن سیستم است. به گفته متخصصین این رشته، عبارت: آیا سعی کرده اید دوباره آن را خاموش و روشن کنید؟ ممکن است در واقع توصیه درستی باشد.
هر چند وقت یک بار کامپیوتر را ریبوت کنیم؟
بسیاری از افراد در زندگی و کار روزانه خود ناگزیر به استفاده از رایانه هستند و در این میان کند عمل کردن و وجود برخی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری می تواند باعث خرد شدن اعصاب کاربر و اتلاف وقت شود.
به همین دلیل کامپیوترها معمولا نیاز به ریبوت شدن داشته و برخی کارشناسان توصیه می کنند بسته به نوع کامپیوتر باید این کار را در بازه های معین زمانی انجام داد. یک کامپیوتر دارای سیستم عامل ویندوز باید هفته ‌ای یک ‌بار با خاموش کردن و ریبوت یا راه ‌اندازی سریع، مجدداً راه ‌اندازی شود تا اطمینان حاصل شود که تمام فرآیند ها به ‌درستی انجام شده و برنامه ها خاموش و موارد اضافه ذخیره شده در حافظه سیستم، پاک شوند.
کامپیوترهای مک کمی پایدارتر هستند و ممکن است تنها با نصب یا ارتقاء سیستم نیاز به راه اندازی مجدد داشته باشند. در این میان یک کامپیوتر دارای سیستم عامل لینوکس معمولاً به چند راه اندازی مجدد نیاز دارد.
یکی از مزیت ‌های ریبوت کردن یا راه‌ اندازی مجدد این است که عمل فوق، همه چیز را از حافظه موقت سیستم پاک می ‌کند که این عمل ممکن است ارورها و خطاهای برنامه‌ های مورد نیاز را برطرف کند. یک کامپیوتر کند که بدون دلیل مشخصی دچار مشکل می شد ممکن است به این راه‌ حل به عنوان آخرین راه‌ حل نیاز داشته باشد.
با این حال، به خاطر داشته باشید که چندین بار خاموش کردن کامپیوتر در روز و یا ریبوت کردن مکرر یک سیستم، ممکن است دستگاه را تحت فشار قرار دهد و طول عمر آن را کاهش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد