معاون رئیس‌جمهور: شرایط اداره کشور با مذاکرات و بدون مذاکرات هسته‌ای فراهم است


معاون رئیس‌جمهور: شرایط اداره کشور با مذاکرات و بدون مذاکرات هسته‌ای فراهم است

سید صولت مرتضوی امروز جمعه به مناسبت هفته دولت و نظارت میدانی بر اجرای مصوبات به استان قم سفر کرد.

به گزارش فارس، وی در نشست شورای اداری که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: این مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد، شرایط و امکانات موجود برای اداره کشور فراهم است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در حوزه راهبردی دیپلماسی دولت؛ سیاست، عزت، حکمت و مصلحت را نصب‌العین قرار داده و ایران در اجلاس‌های منطقه‌ای تمام‌قد درخشید، افزود: وقتی رئیس‌جمهور این دولت را تحویل گرفت اقتدار دولت در عرصه بین‌المللی به شدت آسیب‌دیده بود که نمونه‌های آن زیاد است؛ در داخل بودجه سال گذشته در حوزه اعتبارات جاری به روایتی ١٠٧ درصد نسبت به سال ٩٩ افزایش یافت و درعین‌حال کسری هم داشت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: در چنین وضعیتی آیت‌الله رئیسی بدون گله و شکایت کسری بودجه را جبران کرد، صادرات نفت به حد مناسب رسید و بخشی از منابع بلوکه‌شده برگشت داده شد، واکسن تولید و قدرت صادرات آن هم فراهم شد که این‌ها نمونه‌ای از کارنامه دولت است.

وی در ادامه به ٣١ سفر استانی و هفت سفر موضوعی رئیس‌جمهور در کمتر از یک سال اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی و اعضای کابینه هر ٩روز یک بار به سفر استانی می‌رفتند.

مرتضوی با تأکید بر اینکه امروز اگرچه همگان به اصل تفکیک قوا معتقدیم، اما همکاری‌ها بین سه قوه در بالاترین سطح جریان دارد گفت: ارتباط دولت با سایر قوا بسیار مطلوب است و این دولت مسائل نظام کشور را جمع‌آوری کرده است و متناسب با آن برنامه دارد و البته مسأله کشور یک شبه و یک‌ساله قابل‌حل نیستند، اما معتقدیم همه باید امام‌حسینی عمل و به مردم خدمت کنیم.

وی در توجه ویژه به اماکن مذهبی این نوید را داد که رئیس‌جمهور دستور تشکیل شورای ملی زیارت را به ریاست خود داده و تصریح‌کرد: این شورا سه هفته پیش با اعضای تولیت‌ها و استانداران‌ برگزار شد که پیش‌ از این در سطح معاون اجرایی برگزار می‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...