آیت‌الله ناصری استاد اخلاقی که از امام زمان(عج) می‌گفت


آیت‌الله ناصری استاد اخلاقی که از امام زمان(عج) می‌گفت

آیت الله ناصری از استادان برجسته اخلاق بودند که سال ها در مسجد کمرزرین شهر اصفهان به سخنرانی درمورد شخصیت امام عصر(عج) پرداختند.

حضرت آیت الله حاج شیخ محمدعلی ناصری دولت آبادی، در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در شهر دولت آباد برخوار استان اصفهان درخانواده ای مذهبی دیده به جهان گشودند؛ به طوری که پدرشان، زاهد متقی، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدباقر ناصری ازجمله عالِمان فرهیخته دوران خود بود که محضر بزرگانی چون علامه آخوند کاشی و جهانگیر خان قشقایی را به خوبی درک کرده بود.

آیت الله شیخ محمدعلی ناصری، از استادان برجسته اخلاق و از دلدادگان حضرت مهدی (عج) بودند که سال ها در مسجد کمرزرینشهر اصفهان به سخنرانی درمورد شخصیت امام عصر(عج) پرداختند.

پس از گذراندن تحصیلات خود در شهر دولت آباد و ورود به حوزه علمیه اصفهان، در ابتدای دوران نوجوانی شان به همراه پدرشان راهینجف شدند و در مدرسه صدر نجف به ادامه تحصیل پرداختند.

ایشان در محضر بسیاری از استادان زمان به علم و تحصیل پرداختند که از آن جمله می توان به مرحوم آیت اله مدرس افغانی، آیت اللهمجتبی لنکرانی،آیت الله حاج شیخ عبدالکریم کرونی اصفهانی، آیت الله حاج شیخ محمد حسین دهاقانی، آیت اله شیخ صدر، آیت اللهسید عبدالهادی شیرازی، امام خمینی(ره)، آیت الله العظمی حاج سید ابوالقاسم خویی، محمد کوفی، سید محمد کشمیری، شیخ عباسقوچانی، سید هاشم حداد و سید جمال‌الدین گلپایگانی و...اشاره کرد و همچنین، با شخصیت های برجسته عرفانی و اخلاقی چون؛علامه طباطبایی، محمداسماعیل دولابی، حاج عبدالرضا گردعاوی، مولوی قندهاری ارتباط داشتند و در طول سفرهای خود به قم، محضرمرحوم آیت الله بهجت رحمت الله علیه می رفتند و به همین دلیل، حجت الاسلام والمسلمین علی بهجت، فرزند حاج آقا بهجت در اینخصوص فرموده اند که هیچ کس مثل آیت الله محمدعلی ناصری با آیت الله بهجت نشست صمیمانه نداشته اند.

آیت الله ناصری به امر استاد خود، آیت‌الله سید محمد کشمیری به اصفهان بازگشتند و به تدریس فقه و اصول و تفسیر قرآن و تربیتنفوس مستعد پرداختند و شاگردانی را هم تربیت کردند و به تألیف کتاب ها و فعالیت های دینی و مشارکت در ساخت مراکز بهداشتی ودرمانی پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو