سگ گردانی با هیچ یک از فرهنگ های ما سازگاری ندارد


سگ گردانی با هیچ یک از فرهنگ های ما سازگاری ندارد

آیت الله حسینی ضمن نکبت دانستن وجود سگ در خانه افراد که به عنوان رفیق، همدم و به جای فرزند با آن سرگرم هستند، گفت: متاسفانه بحث سگ گردانی در حال ترویج بوده و این موضوع با هیچ یک از فرهنگ های ما سازگاری ندارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (4 شهریور ماه) در خطبه های نماز عبادی، سیاسی این هفته شهر یاسوج ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: انسان با مردن پایان نمی پذیرد بلکه عمر در دنیا کوتاه و ابدیت با جهنم و بهشت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: سرانجام روز قیامت خواهد آمد، همه یک جا جمع می شوند و باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشند.

وی ضمن تاکید بر اینکه روز قیامت حقایق آشکار خواهد شد، افزود: گاهی کارهای پنهانی و گناهانی انجام می دهیم و کسی متوجه هم نمی شود، اما روز قیامت همه چیز مشخص و انسان های مجرم مجازات و به انسان های نیکوکار پاداش داده می شود.

آیت الله حسینی یادآور شد: زمانی که در صور دمیده شود و همه یک باره بمیرند و یک باره با صور دوم زنده شوند، همه قبرها زیر و رو شده و دادگاه الهی نیز آغاز می شود.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این روز دیگر عذرخواهی پذیرفته نمی شود، عظمت توحید، عبادات، اخلاق، مسئله و خطر گناه و شرک بسیار بزرگ است، آن روز، روزی نیست که کسی پول دهد و از عذاب رهایی پیدا کند، آن روز دیگر عذرخواهی نیز پذیرفته نمی شود.

وی با اشاره به اینکه فردی که دیگران را نیز با قلم و قدمش منحرف کند این فرد باید تک تک کسانی که منحرف کرده را مجدد به راه راست هدایت کند که در آن دنیا دیگر نمی توان این کار را انجام داد، گفت: اینکه برخی یک سنت بد را در جایی بنا می کنند، این گونه مجازات می شوند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه انسان لحظه ای نباید از راه راست منحرف شود و افراد منحرف در قعر دوزخ خواهند بود، افزود:آن روز، روز توبه نیست، بلکه روز توشه برداری و توبه است.

خطیب جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه مجدد به رعایت تقوای الهی و دوری ازز گناه و معصییت، افزود: تقوا باعث سعادت دنیا و آخرت می شود.

وی به هشتم شهریور ماه و شهادت شهیدان رجایی، باهنر و شهدای دولت اشاره کرد و گفت: منافقین خبیث ۱۷ هزار انسان شایسته را شهید و از انقلاب اسلامی گرفتند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه کشورهای غربی و آمریکای مدعی دموکراسی، حقوق بشر و حق الناس هم اکنون از منافقین حمایت می کنند، اظهار کرد: هرکس که علیه انقلاب ما شمشیر و تیغ بکشد، مورد حمایت آمریکا و غرب بوده و این یعنی حقوق بشر از نگاه غرب و آمریکا است.

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه آمریکا و غرب در ریخته شدن خون مردم بی گناه دنیا شریک هستند، خاطرنشان کرد: اینها باید بدانند که بدهکار خون مظلومان عالم هستند.

وی در فراز دیگری از خطبه ها به 9 شهریور، سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و ضمن تبریک این روز، ادامه داد: افتخار می کنیم که معتقد به این شخصیت بزرگ الهی هستیم.

آیت الله حسینی به سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا و هفته بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: ربای قرضی حرام است و اگر عقود اسلامی را رعایت نکنیم آثار شومی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عقود اسلامی که حرام است اقتصاد جامعه را فلج می کند، نشاط را از جامعه می گیرد، کارگاه‌های اقتصادی را تعطیل و ورشکست می کند.

وی افزود: باید مدیریت بانک ها را در کشور درست کرد تا شرایط برای مردم سخت تر نشده است.

آیت الله حسینی در بخش دیگری از خطبه ها به معضل سگ گردانی که اخیرا در جامعه رواج پیدا کرده گریزی زد و اظهار کرد: مسئله سگ گردانی با فرهنگ اسلامی، ایرانی، ملی و بومی ما سازگار نیست

امام جمعه یاسوج ضمن نکبت دانستن وجود سگ در خانه افراد که به عنوان رفیق، همدم و به جای فرزند با آن سرگرم هستند، تصریح کرد: متاسفانه بحث سگ گردانی در حال ترویج بوده و این موضوع با هیچ یک از فرهنگ های ما سازگاری ندارد که به عنوان فرزند و رفیق باشد .

وی با انتقاد از این وضعیت در جامعه، گفت: این حرکت زشت در شان و منزلت جامعه اسلامی و لرنشین استان نیست.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلامی و دینی ما چنین وضعیتی پذیرفتنی نیست، سگ گله داریم اما نه به این صورت که رفیق یک انسان سگ شده، سگی که بغل می کند و می بوسد .

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: سگ نجس بوده لباس، خانه و فرش را نجس می کند، این که سگ در رختخواب و خانه باشد واقعا زشت، عیب، بی فرهنگی و نادانی است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا