تکمیل اورژانس هسته‌ای بوشهر دنبال می‌شود/ اتصال به راه‌آهن سراسری


تکمیل اورژانس هسته‌ای بوشهر دنبال می‌شود/ اتصال به راه‌آهن سراسری

بوشهر- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی توسعه بنادر و اتصال بوشهر به خط ریل سراسری را ضروری دانست و گفت: تکمیل اورژانس هسته‌ای بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی جمعه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان بوشهر وجود دارد، مشکلات فراوانی را شاهد هستیم که باید برای رفع این مشکلات تلاش شود.

وی اتصال بوشهر به خط ریل سراسری و تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز را ضروری دانست و بیان کرد: برای تکمیل اورژانس هسته‌ای بوشهر از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: لایروبی کانال بندر بوشهر برای تردد کشتی‌های تجاری ۵۰ هزار تنی و توسعه فضاهای آموزشی و مراکز درمانی از جمله بیمارستان‌های استان بوشهر را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه به دسیسه‌های دشمنان برای نابودی ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: هدف‌گذاری آمریکا برای نابودی ایران تا قبل از ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بود که راهبردهای رهبر معظم انقلاب دسیسه‌های آنها را خنثی کرد.

اسلامی با بیان اینکه آمریکا بارها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از نظام، امام راحل و مقام معظم رهبری سیلی خورده است خاطرنشان کرد: ایجاد مزاحمت و مشکلات شامل ترور، تحریم‌ها، تخریب و ترفندهای گوناگون در پیشبرد علوم و صنعت هسته‌ای ایران از دیگر دسیسه‌ها بوده است.

توسعه سرمایه‌گذاری در علوم هسته‌ای

وی با بیان اینکه توسعه سرمایه‌گذاری در علوم هسته‌ای بدون توقف باعث اقتدار ایران اسلامی شده است افزود: تیم مذاکره کننده ایران با حفظ خطوط قرمز در مقابل تیم مقابل ایستادگی کرده و لغو تحریم‌ها در اولویت قرار دارد.

معاون رئیس جمهور سرمایه‌گذاری ۸.۷ میلیارد دلاری در واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر در مورد اشاره قرار داد و گفت: هدف‌گذاری تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای با سرمایه‌گذاری ۵۹۰ میلیارد دلار در دستور کار قرار گرفته است.

اسلامی از تسویه بدهی سه سال گذشته ایران در حوزه نیروگاه اتمی بوشهر با طرف مقابل خبر داد و خاطر نشان کرد: متخصصان داخلی در تعمیرات اساسی نیروگاه اتمی موفق عمل کرده‌اند و بر اساس برنامه زمان‌بندی و در موعد مقرر نیروگاه پس از تعمیرات وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی تولید ۵۲ میلیارد کیلو وات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این میزان تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق سراسری تحویل شده که نشان از پیشرفت روز افزون صنعت هسته‌ای ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط