سامسونگ احتمالاً در حال آزمودن پردازنده جدید Google Tensor است


سامسونگ احتمالاً در حال آزمودن پردازنده جدید Google Tensor است

شایعه‌ها می‌گویند سامسونگ روی دو پردازنده کار می‌کند که یکی از آن‌ها احتمالاً مدل جدید تراشه‌های سری تنسور گوگل است.

براساس آنچه سم‌موبایل می‌نویسد، سامسونگ در حال کمک به گوگل است تا خانواده‌‌ای از تراشه‌های Tensor را برای گوشی‌های هوشمند،‌ تبلت و سایر دستگاه‌ها تولید کند. اولین نسل از پردازنده‌های سری تنسور که در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو استفاده شد تا حد زیادی نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی اگزینوس ۲۱۰۰ بود. شایعه‌ها می‌گویند سامسونگ در حال آزمودن چند تراشه‌ی جدید است که یکی از آن‌ها تراشه‌ی جدید سری تنسور محسوب می‌شود.

به‌طور مشخص‌تر گفته شده که سامسونگ در حال آزمایش روی دو تراشه‌ی جدید است. یکی از این تراشه‌ها احتمالاً مدل جدید اگزینوس ۱۲۸۰ است و با نام اگزینوس ۱۳۸۰ معرفی می‌شود.

تراشه‌ی دیگر دارای شماره‌مدل S5P9865 است. گوگل در نسل اول تراشه‌ی تنسور از شماره‌مدل S5P9845 استفاده کرد. با دانستن این موضوع احتمال می‌دهیم دومین تراشه‌ای که سامسونگ روی آن کار می‌کند تراشه‌ی تنسور ۲ باشد.

تراشه‌ی تنسور که در گوشی‌های سری پیکسل 6 استفاده شد مبتنی‌بر لیتوگرافی پنج نانومتری سامسونگ بود. این پردازنده در بررسی‌های زومیت عملکرد نسبتاً مناسبی از خود نشان داد، اما همان‌طورکه کارشناس زومیت گفت قدرت تنسور برای رقابت با بهترین پردازنده‌های موبایلی بازار کافی نبود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟