نکونام: برنده دیدار مقابل تراکتور هواداران ما بودند


نکونام: برنده دیدار مقابل تراکتور هواداران ما بودند

سرمربی تیم فوتبال فولاد گفت: هرچند بچه‌ها خیلی برای این پیروزی زحمت کشیدند اما برد برای هواداران مان است و اگر نبودند، کارمان گره می خورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جواد نکونام پس از برتری سه بر دو فولاد مقابل تراکتور در نشست خبری، اظهار داشت: قبل از صحبت کردن درباره بازی می‌خواهم درمورد هواداران مان صحبت کنم. خوشحالم حضورشان نقطه قوت ما بود. برنده زمین آنها بودند زیرا باعث شدند بازی را ببریم. همانگونه که گفتم تا دقیقه 100 نیاز به حمایت‌شان داریم که البته امروز بازی 110 دقیقه شد. از این طریق می‌توانیم به موفقیت برسیم. دوست دارم برد را به هواداران تقدیم کنم. هرچند بچه‌ها خیلی برای این پیروزی زحمت کشیدند اما برد برای هواداران مان است و اگر نبودند، کارمان گره می خورد.

* بازی سخت و نفس گیری مقابل تراکتور داشتیم

وی افزود: بازی سخت و نفسگیری بود. حضور هواداران انرژی مضاعفی به ما داد و تشویق و حمایت آنها، به بچه ها برای بیشتر تلاش کردن انرژی بیشتری داد. می‌دانستیم تراکتور از لحاظ میانگین قدی، قد بلند است و تمام برنامه ما این بود روی ضربات ایستگاهی آنها را از منطقه دفاعی خارج کنیم تا بتوانیم به این تیم ضربه بزنیم.

*خوشحالم توانستیم سه گل بزنیم

سرمربی فولاد ادامه داد: روی این کار برنامه داشتیم و در دو روز اخیر برنامه ما این بود روی ضربات ایستگاهی به موفقیت برسیم. خوشحالم توانستیم سه گل بزنیم. از طرفی روی شوتزنی و ضربات ایستگاهی تراکتور هم کار کرده بودیم و با توجه به حضور بازیکن شماره 16 حریف (ریکاردو آلوز) می‌دانستیم خطرناک هستند. خیلی تمرین کرده بودیم اما تمرکز خود را در یک لحظه از دست دادیم. می‌دانستیم نباید در یک سوم دفاعی خطا کنیم در غیر این صورت به مشکل می‌خوریم اما این اتفاق افتاد.

*می توانستیم در نیمه اول بازی را 4 بر صفر کنیم

نکونام تصریح کرد: پس از اینکه دو بر صفر جلو افتادیم، در نیمه اول هیچ موقعیتی به تراکتور ندادیم. به تیر زدیم و اگر دقت می‌کردیم و توپ مجید علیاری به گل می‌رفت، می‌توانستیم نتیجه را در نیمه اول سه بر صفر یا چهار بر صفر کرده و در این هوای گرم و شرجی بازی را برای خود سخت نکنیم.

*نتیجه دو بر صفر همیشه خطرناک است

وی ادامه داد: با وجود اینکه بین دو نیمه تاکید کردیم در دنیا نتیجه دو بر صفر همیشه خطرناک است، نیمه دوم را بد شروع کردیم. روی شوت از راه دور گل اول را خوردیم که اصلا کسی فکرش را نمی کرد. گل دوم هم ضربه ایستگاهی بود که شگرد تیم حریف است. می‌دانستیم تراکتور بازی مستقیم انجام داده و فقط پشت مدافعان توپ می‌ریزد. حتی برخی توپ‌ها را شاید اصلا نگاه نکرده و فقط در زمین حریف، می انداختند تا با توجه به خلاقیت نفرات خط جلویشان و قدرت شوتزنی کار انجام بدهند.

*در شروع نیمه دوم خواب مان برد

سرمربی فولاد عنوان کرد: در نیمه اول توانستیم این حربه را خوب کنترل کنیم اما در شروع نیمه دوم خواب مان رفت. برای گل زدن فشار می‌آوردیم ولی نزدیک بود در ضد حمله گل بخوریم که قطعا کار را برای ما سخت می‌کرد. در آن لحظات فوتبال احساسی شد اما هرچه بازی ادامه پیدا کند، باید منطق در فوتبال باشد. اگر احساسی بازی کنید، جریمه می‌شوید. احساس برای بیرون از زمین است و باید درون زمین منطقی باشید.

*اشکان دژاگه گل فوق العاده ای زد

نکونام عنوان کرد: سعی کردیم با تعویض‌ها تیم را هجومی و تازه نفس کنیم. خدا را شکر این تعویض‌ها خوب بود و توانستیم در 15 دقیقه پایانی کنترل بازی را دست بگیریم. اگر دقت می‌کردیم، می‌توانستیم در همان لحظات دو گل بزنیم اما خدا را شکر اشکان دژاگه گل فوق العاده ای زد.

وی اضافه کرد: تیم ما اینگونه نمی تواند 10 دقیقه از بازی را از دست بدهد. در این 10 دقیقه هزار اتفاق می‌افتد و باید کل 90 دقیقه را با برنامه بازی کنید. باید بدانید از فوتبال چه می‌خواهید و چه کاری باید انجام بدهید. هرکسی باید وظیفه اش را به درستی انجام بدهد. یک نفر درست کار نکند، این موضوع به 10 نفر دیگر سرایت خواهد کرد و تیم خراب می‌شود. حتی اگر یک نفر اشتباه می‌کند باید رو به چرخه بازی و شکل تیمی‌مان بیاوریم. بازی دو بر صفر برده که راحت می توانست سه بر صفر یا چهار بر صفر شود، تبدیل به دو بر دو شد و در نهایت مجبور شدیم اواخر مسابقه را خیلی پرفشار و با ریسک بالا بازی کنیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم.

سرمربی فولاد گفت: باید خیلی باهوش‌تر از این باشیم. از بازیکنانم گله مند هستم اما این برد را به هواداران مان که به ورزشگاه آمدند یا از طریق تلویزیون بازی را دیدند، تبریک می‌گویم. این برد را به آنها تقدیم می‌کنم. بعد از حدود 115 روز حضورشان به ما روحیه داد و ممنون‌شان هستم. در بازی‌های آینده نیرو و انرژی بیشتری از آنها می‌خواهیم و البته تا آخرین روز و ثانیه باید برای موفقیت فولاد تلاش کنیم.

ادامه دارد..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟