جزئیات سرقت از خط لوله انتقال فرآورده های نفتی


جزئیات سرقت از خط لوله انتقال فرآورده های نفتی

بندرعباس - دادستان مرکز هرمزگان جزئیات پرونده سرقت سوخت از خط لوله انتقال فرآورده های نفتی بندرعباس و جان باختن دو نفر در این حادثه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا احمدی منش اظهارداشت: در پی گزارش ضابطین در خصوص قصد قاچاقچیان سوخت برای تعرض به خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی بندرعباس، دستورات ویژه ای در این خصوص صادر شد.

وی افزود: با بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد قاچاقچیان سوخت در محدوده آبگرم گنو در پوشش محل نگهداری دام اقدام به حفر تونلی به طول ۸۰ متر و عمق حدود پنج متر نموده اند و پس از رسیدن به مسیر اصلی انتقال فرآورده‌های نفتی بندرعباس و ایجاد حفره در لوله، از طریق انشعابی به طول ۸۰۰ متر، سوخت‌های مسروقه را به محل بارانداز منتقل کرده اند.

دادستان بندرعباس تصریح کرد: این افراد پس از اتمام عملیات حفاری و اتصال انشعاب، عملیات برداشت غیرمجاز و سرقت سوخت را آغاز نموده اند اما به دلیل جمع شدن حجم زیاد گاز در این تونل نتوانسته اند کار خود را به اتمام برسانند و دو نفر از عوامل قاچاقچیان نیز در این حادثه جان خود را از دست داده اند.

احمدی منش خاطرنشان کرد: در محل مورد نظر ۱۸۱ رأس گوسفند قاچاق هم کشف و تحویل کشتارگاه شده است.

وی با اشاره به مفاد ماده ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی، یادآور شد: ۸ نفر در این رابطه به اتهام اخلال در تأسیسات عمومی دستگیر شده اند که با صدور قرار تأمین کیفری جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می‌برند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین بیان داشت: به منظور بررسی ابعاد مختلف موضوع و جهت شناسایی و دستگیری عوامل پشت پرده، دستورات لازم خطاب به پلیس آگاهی بندرعباس صادر شده که نتایج آن پس از تکمیل روند تحقیقات متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان