توضیحات وکیل «سپیده رشنو» درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش


توضیحات وکیل «سپیده رشنو» درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش

اقتصادنیوز: وکیل سپیده رشنو با اشاره به دیدارش با موکل خود گفت: درحال‌حاضر تنها درخواستی که ما داریم، این است که دادگاه محترم هرچه زودتر بازداشت موقت را مرتفع و با تعیین وثیقه، امکان تودیع وثیقه را برای ما مهیا کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرق، شب چهارشنبه، سه روز پس از اعلام اتهامات سپیده رشنو، دختری که در پی درگیری لفظی با یک شهروند در اتوبوس بی‌آرتی بر سر حجاب دستگیر شده بود، بالاخره وکیل پرونده او هم معرفی شد. نعیم‌رضا نظامی‌چهارمحالی، وکیل پایه‌یک دادگستری، وکیل سپیده رشنو معرفی شد. برادر سپیده رشنو به نام سامان رشنو در حساب توییتر خود نوشت: «با لحاظ قبول وکالت خانم #سپیده_رشنو توسط آقای #نعیم_رضانظامی_چهارمحالی در روز ۳۱ مرداد پرونده اتهامی خواهرم مطالعه و در یکم شهریور با مساعدت ریاست محترم دادگاه و مسئولین ذی‌ربط ملاقات به وقت کافی در زندان اوین صورت گرفت. حال سپیده مساعد است و از عزیزان دغدغه‌مند هم‌وطن سپاسگزاریم».

‌امیدوارم جلسه دفاعیات موکلم به یک جلسه ختم نشود

‌ «شرق» که پیش‌تر برای پیگیری این پرونده بارها با خانواده رشنو تماس گرفته بود، روز گذشته بالاخره موفق شد دراین‌باره با وکیل پرونده گفت‌وگو کند. نظامی‌چهارمحالی با اشاره به دیدارش با رشنو، از آغاز رسیدگی به این پرونده به‌طوررسمی خبر داد و گفت: «وکالت من به‌طور رسمی از ۳۰ مرداد امسال آغاز شد. خوشبختانه و با همکاری رئیس محترم شعبه ۲۶ دادگاه توانستم دیداری با موکلم داشته باشم. بدون هیچ مانعی این ملاقات بین من و سپیده رشنو برقرار شد و توانستیم درباره ابعاد پرونده گفت‌وگو کنیم». نظامی‌چهارمحالی نخستین اولویت کاری خود را بر فک قرار بازداشت موقت و تعیین وثیقه متمرکز می‌داند: «درحال‌حاضر تنها درخواستی که ما داریم، این است که دادگاه محترم هرچه زودتر بازداشت موقت را مرتفع و با تعیین وثیقه، امکان تودیع وثیقه را برای ما مهیا کند». این وکیل دادگستری تأکید می‌کند که امیدوار است بررسی پرونده و دفاعیات آن در چند جلسه ادامه داشته باشد: «دغدغه اصلی ما این است که موکل هرچه زودتر بتواند از زندان بیرون بیاید و به آغوش خانواده برگردد. این اطمینان را هم داده‌ایم که تا زمان دادگاه او در کنار خانواده‌اش خواهد بود. پس از آن باید جلسات دفاع برگزار شود و امید داریم که پرونده با یک جلسه به پایان نرسد. پدر، مادر، برادر و خواهر موکل من به‌شدت تحت فشار هستند و بیرون‌آمدن سپیده باعث می‌شود این فشار اندکی کاهش یابد».

توضیحات وکیل «سپیده رشنو» درباره آخرین وضعیت پرونده موکلشتوضیحات وکیل «سپیده رشنو» درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش

سپیده برگردد همه خانواده به آرامش می‌رسند

سامان رشنو هم در گفت‌وگو با «شرق» عنوان کرد: «ما در تمام این مدت با رسانه‌ها حرفی نزدیم به خاطر اینکه نمی‌خواستیم تنش‌ها افزایش یابد. حالا که وکیل پرونده را به دست گرفته و جریان قانونی طی می‌شود، ترجیح دادیم گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های داخلی و رسمی که قابل اعتماد است، داشته باشیم. حالا فقط می‌خواهیم خواهرم هرچه زودتر از زندان بیرون بیاید و در کنار خانواده‌اش باشد تا همه ما هم کمی به آرامش برسیم». ‌

اواخر تیرماه سال جاری ویدئوی درگیری دو زن در اتوبوس بی‌آرتی بر سر حجاب به دستگیری یکی از این زنان یعنی سپیده رشنو منجر شد. پس از خبر دستگیری بود که کاربران در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ سپیده رشنو کجاست؟ از نهادهای قضائی درباره سرنوشت او پرسیده بودند. تا اینکه هشتم مرداد، صداوسیما در بخشی از برنامه خبری ۲۰:۳۰ به پخش اعترافات او پرداخت. همچنین ۲۹ مرداد جلسه تفهیم اتهام «سپیده رشنو»، با توجه به کیفرخواست صادره و ارجاع پرونده به این شعبه، برگزار و کیفرخواست متهم به او ابلاغ شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین افشاری، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، با اشاره به برگزاری جلسه تفهیم اتهام «سپیده رشنو» با توجه به کیفرخواست صادرشده و ارجاع پرونده به این شعبه، گفت: در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری و الزام قانون‌گذار به ابلاغ کیفرخواست، متهم از زندان احضار شده و در شعبه مذکور، مفاد کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به وی ابلاغ شد. او تأکید کرد: متهم از مفاد پرونده، اتهامات و ادله انتسابی که دایر بر اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با افراد خارج‌نشین و فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی و تشویق مردم به فساد و فحشا بود، آگاه شد تا جهت دفاع از خود، با توجه به مفاد کیفرخواست صادره، در جلسه رسیدگی آمادگی لازم را کسب کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو