شهرستان چرام به عنوان پایلوت اجرای طرح توانمندسازی زنان انتخاب شد


شهرستان چرام به عنوان پایلوت اجرای طرح توانمندسازی زنان انتخاب شد

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رویکرد علمی حوزه بانوان استانداری از اجرای طرح توانمندسازی زنان در شهرستان چرام خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید جواد هاشمی مهر در نشست هماهنگی طرح توانمندسازی زنان با اشاره به نگاه علمی و مثبت در حوزه زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه زنان ۱۰ طرح با اهداف و برنامه ارائه کرد که از این تعداد چهار طرح انتخاب شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اشتغال زنان با محوریت مشاغل خانگی، توانمندسازی زنان در حوزه بهداشت، غنی‌سازی روابط میان زوجین و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چهار طرح حوزه بانوان و خانواده استانداری برای توانمندسازی زنان استان است.

وی با بیان اینکه شهرستان چرام پایلوت اجرای طرح توانمندسازی زنان در استان انتخاب شده بر همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها در به ثمر نشستن این طرح تاکید کرد.

معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آسیب کاهش ازدواج و افزایش طلاق استان را تهدید می‌کند، افزود: متاسفانه طبق آمار در سال جاری نیز شاهد افزایش طلاق و کاهش ازدواج هستیم که برای تحکیم بنیان خانواده موظف به همکاری برای اجرای این طرح هستیم.

در ادامه عاطفه السادات مدبرنژاد سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح اشتغال زنان گفت: کارگروه اشتغال زنان به ریاست یکی از دستگاه‌ها و دبیری استانداری کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فقر اطلاعاتی بخشی از زنان در حوزه بهداشتی گفت: متاسفانه برخی از زنان با مسائل اولیه بهداشتی آشنا نیستند که نیاز است در این حوزه قدم‌هایی برداشته شود و بسته‌های بهداشتی برای زنان خصوصا در مناطق عشایری و روستایی تهیه شود.

وی از برگزاری دوره‌های غربالگری بیماری‌های دیابت، سرطان دهانه رحم و سرطان سینه خبر داد و خواستار تدارک اردوی جهادی پزشکی و دندانپزشکی در مناطق مختلف استان ویژه زنان شد.

مدبرنژاد با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های مشاوره قبل از ازدواج گفت: ارتقاء دانش ازدواج جوانان و نحوه رفتار با همسر و فرزندان از جمله برنامه‌ها در راستای تحکیم روابط زوجین است.

وی در پایان با بیان اینکه کارگاه آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه زنان برگزار می‌شود از عدم توجه مدیران به جلسات بانوان انتقاد کرد و یادآور شد: نیاز است مدیران خود در جلسه حاضر شوند و وعده‌های قابل تحقق بدهند اما مشاوران به جلسات بانوان می‌آیند که هیچ قدرت اجرایی ندارد،مسائل زنان نباید نادیده گرفته شود اما عدم حضور مدیران به منزله بی‌توجهی به مسائل زنان است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی