درگیری ها در شمال اتیوپی 7 کشته برجای گذاشت


درگیری ها در شمال اتیوپی 7 کشته برجای گذاشت

حداقل ۷ نفر از جمله چند کودک در حمله هوایی به یک زمین بازی در منطقه تیگری اتیوپی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حمله هوایی به یک زمین بازی در منطقه تیگرای اتیوپی حداقل ۷ کشته بر جای گذاشت.

مقامات پزشکی در اتیوپی گفته اند که حمله هوایی روز جمعه به یک منطقه بازی کودکان در پایتخت منطقه تیگرای در شمال اتیوپی رخ داده است و اولین حمله از این دست پس از شکست آتش بس چهار ماهه درچند روز گذشته است.

مقامات محلی گفته اند که حداقل سه کودک در میان کشته شدگان هستند، اما سخنگوی دولت فدرال تلفات غیرنظامیان را رد کرد.

حمله هوایی به زمین بازی کودکان دو روز پس از درگیری دوباره بین دولت ملی و نیروهای تیگرایان در مرز منطقه تیگرای و آمهارا انجام شد. حملاتی که آتش بس را بهم زد.

تلویزیون تیگرای که توسط مقامات محلی اداره می‌شود، دولت فدرال اتیوپی را مسئول این حمله دانسته و گفته است که هیچ هواپیمای نظامی دیگری در حریم هوایی اتیوپی پرواز نمی‌کند.

دولت فدرال اتیوپی در عین حال اعلام کرده که ساکنان تیگرای می‌بایست از تأسیسات نظامی دوری کنند، چون ارتش قصد دارد اقداماتی را برای هدف قرار دادن نیروهای شبه نظامی انجام دهد.

«کیبروم گبرسلاسیه»، مدیر اجرایی بیمارستان آیدر در منطقه مورد مناقشه تائید کرد که بیمارستان چهار کشته از جمله دو کودک و ۹ زخمی دریافت کرده است.

در عین حال «لجس تولو»، سخنگوی دولت فدرال اتیوپی، خبر تلفات غیرنظامیان را دروغ و ساختگی عنوان کرد و مقامات محلی تیگرایان را به نشان دادن کیسه‌های خالی اجساد متهم کرد. این مقام دولتی حملات دولت را به تأسیسات غیرنظامی رد کرد و گفت که آنها فقط مکان‌های نظامی را هدف قرار می‌دادند.

جنگ در تیگری در نوامبر ۲۰۲۰ شروع شد و یک سال پیش به مناطق همسایه گسترش یافت. نوامبر گذشته، نیروهای تیگرایان به سمت آدیس آبابا حرکت کردند اما با حمله دولتی عقب نشینی کردند.

آتش‌بس در ماه مارس یعنی از چهار ماه پیش آغاز شد، اما هنگامی که دور جدیدی از درگیری‌ها در این هفته شروع شد، هر دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی