کاهش موارد ابتلا به آبله میمونی در جهان


کاهش موارد ابتلا به آبله میمونی در جهان

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تعداد موارد آبله میمونی در سراسر جهان در هفته گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، گزارش این سازمان نشان می‌دهد که این کاهش قابل توجه ممکن است نشان دهنده این باشد که شیوع بیماری در اروپا در نهایت در حال کاهش است.

سازمان جهانی بهداشت نزدیک به ۶۰۰۰ مورد جدید در هفته را گزارش کرد که ایران و اندونزی اولین موارد خود را گزارش کردند. طبق گزارش، از اواخر آوریل بیش از ۴۵۰۰۰ مورد در ۹۸ کشور گزارش شده است.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، قاره آمریکا ۶۰ درصد موارد را در ماه گذشته به خود اختصاص داده است، در حالی که در اروپا تنها حدود ۳۸ درصد از کل موارد را تشکیل می‌دهند. این سازمان گفت که عفونت‌ها در قاره آمریکا "افزایش با شیب تند" را نشان می‌دهد.

در حالی که مقامات بهداشتی بریتانیا اخیراً اعلام کردند که کاهش موارد جدید در آن کشور ممکن است نشانه اولیه کاهش شیوع آبله میمون باشد، ایالات متحده اکنون بیش از ۱۶۶۰۰ مورد آبله میمون را گزارش کرده است.

در همین حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا روز پنجشنبه اعلام کرد که این قاره ۲۱۹ مورد جدید در هفته گذشته داشته است که جهش ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد. بیشتر موارد در نیجریه و کنگو بودند.

به گزارش آسوشیتدپرس، آبله میمون چندین دهه در بخش‌هایی از آفریقا بومی بوده است و کارشناسان معتقدند شیوع این بیماری در اروپا و آمریکای شمالی پس از گسترش این بیماری از طریق رابطه جنسی در دو کشور اسپانیا و بلژیک رخ داده است.

آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ۹۸ درصد موارد در مردان است و ۹۶ درصد مردان همجنس گرا یا دوجنسه هستند.

سازمان جهانی بهداشت گفت: «از بین همه انواع انتقال گزارش شده، بیشترین میزان مربوط به تماس جنسی بوده است.»

آبله میمون معمولاً برای انتشار نیاز به تماس پوست به پوست یا پوست به دهان با ضایعات بیمار عفونی دارد. افراد همچنین می‌توانند از طریق تماس با لباس یا ملحفه شخصی که ضایعات آبله میمون دارد، آلوده شوند.

واکسنی برای آبله میمون وجود دارد، اما ذخایر آن کم است. به گزارش آسوشیتدپرس، واکسن‌ها برای افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند، از جمله مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا با چندین شریک جنسی، و برای کارکنان بهداشت، و کارکنان آزمایشگاه، جیره‌بندی و رزرو می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !