ماجرای دزدان مست و مالخران خواب آلود!


ماجرای دزدان مست و مالخران خواب آلود!

فرمانده انتظامی مشهد گفت: دو جوان که با رفتار‌های نامتعارف و خطرناک، رانندگان عبوری را به ترس و وحشت انداخته بودند و رهگذران را به فرار وا می‌داشتند، ناگهان در محاصره نیرو‌های گشت خودرویی کلانتری طبرسی شمالی قرار گرفتند و به قصد فرار از چنگ پلیس به داخل پیاده رو گریختند، اما نیرو‌های انتظامی به تعقیب آن‌ها ادامه دادند و پس از یک درگیری کوتاه، دستبند‌های قانون را بر دستان راکب و ترک نشین موتورسیکلت حلقه زدند.

دزدان خطرناکی که بعد از مشروب خوری شبانه، در کوچه پس کوچه‌های شمال مشهد گوشی قاپی می‌کردند در حالی با هوشیاری نیرو‌های گشت انتظامی دستگیر شدند که مالخران و اعضای دیگر باند نیز در خواب خوش بامدادی به چنگ قانون افتادند.

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح ماجرای دستگیری اعضای این باند موتورسوار به خراسان گفت: حدود ساعت ۲ بامداد روز پنج شنبه گذشته، نیرو‌های گشت انتظامی که با هدف مقابله مقتدرانه با سرقت، فعالیت‌های گسترده‌ای را در مشهد آغاز کرده اند، به دو جوان موتورسوار مشکوک شدند که با حرکات نمایشی و آکروباتیک، جو رعب و وحشتی را در تاریکی شب ایجاد کرده بودند، دو جوان مذکور که با رفتار‌های نامتعارف و خطرناک، رانندگان عبوری را به ترس و وحشت انداخته بودند و رهگذران را به فرار وا می‌داشتند، ناگهان در محاصره نیرو‌های گشت خودرویی کلانتری طبرسی شمالی قرار گرفتند و به قصد فرار از چنگ پلیس به داخل پیاده رو گریختند، اما نیرو‌های انتظامی که احتمال می‌دادند دو جوان موتورسوار از زورگیران و گوشی قاپان شبانه باشند بی درنگ به تعقیب آن‌ها ادامه دادند و پس از یک درگیری کوتاه، دستبند‌های قانون را بر دستان راکب و ترک نشین موتورسیکلت حلقه زدند.

ماجرای دزدان مست و مالخران خواب آلود!

سرهنگ احمد نگهبان افزود: با انتقال دو متهم به کلانتری، بررسی‌های پلیسی در حالی با هدایت و نظارت مستقیم سرگرد جواد یعقوبی (رئیس کلانتری طبرسی شمالی) شروع شد که تحقیقات اولیه نشان داد، دو جوان مذکور مشروبات الکلی مصرف کرده اند؛ بنابراین با مثبت شدن آزمایش‌های الکل سنجی در پزشکی قانونی مشهد، متهمان برای کشف جرایم احتمالی دیگر در اختیار افسران کارآزموده تجسس قرار گرفتند.

مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد:، اما طولی نکشید که تحقیقات پلیس وارد مرحله جدیدی شد چرا که بررسی‌های مقدماتی در بانک اطلاعاتی مجرمان و تصاویر موجود در آلبوم‌های مجرمان، چهره‌های واقعی دو جوان مشروب خور را برملا کرد. آن‌ها از گوشی قاپ‌های حرفه‌ای بودند که از حدود ۶ ماه قبل تحت تعقیب قرار داشتند.

کلیددار «امنیت» شهر در ادامه این ماجرا افزود: تصاویری از دوربین‌های مدار بسته موجود در بانک اطلاعاتی مجرمان، دو متهم یاد شده را در حالی هنگام ارتکاب سرقت نشان می‌داد که هنوز یکی از سارقان تیشرت سبز و سفید خود را بر تن داشت.

سرهنگ نگهبان خاطرنشان کرد: با لو رفتن این ماجرا در دایره تجسس کلانتری، بی درنگ شیوه بازجویی‌ها تغییر کرد و نیرو‌های انتظامی با هماهنگی قاضی «یوسفی»، وارد تاریکخانه پرونده‌های سرقت شدند و گوشی قاپی‌های حوزه استحفاظی خود را زیر ذره بین تحقیقات بردند.

رئیس پلیس مشهد با اشاره به اعترافات متهمان تصریح کرد: چند ساعت بعد دو جوان ۱۸ و ۱۹ ساله به گوشی قاپی‌های شبانه از شهروندان معترف شدند و همدستان و مالخران را نیز به پلیس لو دادند.

سرهنگ احمد نگهبان ادامه داد: با توجه به احتمال فرار اعضای دیگر این باند، مجوز‌های قضایی کسب شد و بدین ترتیب عملیات افسران دایره تجسس در سپیده دم روز پنج شنبه گذشته برای دستگیری مالخران در حالی ادامه یافت که سارقان موتورسوار ادعا می‌کردند گوشی‌های سرقتی را به دو تن از مالخران حرفه‌ای می‌فروشند؛ بنابراین وقتی عوامل تجسس وارد منزل یکی از مالخران در بولوار طبرسی شمالی شدند او درخواب بود و یکی از گوشی‌های سرقتی را که قبل از دستگیری سارقان موتورسوار از آنان خریده زیر متکا گذاشته بود.

به گفته سرهنگ احمد نگهبان با انتقال این مالخر خواب آلود به کلانتری، گروه دیگری از نیرو‌های انتظامی به سراغ مالخر دیگر رفتند و او را نیز به همراه تعداد زیادی گوشی‌های سرقتی در مخفیگاهش به دام انداختند و یکی دیگر از عوامل مرتبط با این باند را هم شبانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: از اعضای دستگیر شده این باند تاکنون ۲۶ دستگاه گوشی تلفن سرقتی کشف شده است و بررسی‌ها برای ریشه یابی جرایم دیگر آنان در حالی ادامه دارد که ۲۵ تن از شاکیان نیز با مراجعه به کلانتری آنان را شناسایی کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته