موکبی که خدمات کفاشی، خیاطی و روانشناسی به زائران اربعین می‌دهد


موکبی که خدمات کفاشی، خیاطی و روانشناسی به زائران اربعین می‌دهد

اصالت‌پور از هم‌افزایی کانون‌های مساجد بروجرود برای اربعین حسینی خبر داد و گفت: ارائه خدماتی همچون تعمیر و دوخت لباس و کفاشی و طبخ و توزیع نان محلی همراه با کباب سنتی، از خدمات موکب جوانان بروجرد برای زائران اربعین است.

«حسین اصالت پور» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی بزرگ ترین رزمایش قدرت مسلمانان است، اظهار کرد: میزان حضور و کیفیت برگزاری و خودجوش بودن این پیاده روی چندین برابر بیشتر از بزرگ ترین جشنواره ها و اجتماعات در دنیا است.

مسئول موکب جوانان بروجرد افزود: خداوند به واسطه حضرت سیدالشهدا (ع) و مراسم اربعین آن، به شیعیان در اوج دشمنی استبکار جهانی عظمت و اقتدار بخشیده است بنابراین ما باید از هر کاری برای تقویت این حوزه استفاده کنیم.

خدمات گسترده کانون کمیل در دوره شیوع کرونا

وی در ادامه با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری کمیل مسجد النبی(ص) شهر بروجرد در حوزه توزیع کمک های مومنانه میان نیازمندان در دوره شیوع ویروس کرونا کارهای خوبی انجام داده است، اضافه کرد: بچه های این مسجد در دوره شیوع ویروس کرونا همچنین در مناسبت های مذهبی، هم در برگزاری مجالس در مسجد النبی (ص) و در راه اندازی کاروان سوگ یا شادی در سطح شهر بروجرد فعالیت داشته است. همچنین در همین دوره، کارگاه تولید ماسک نیز راه اندازی و روزانه بیش از صد هزار عدد ماسک تولید و کمتر از قیمت مصوب میان مردم توزیع شد.

اصالت پور در ادامه با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری کمیل مسجد النبی (ص) شهر بروجرد در ادامه فعالیت های خود، از سال 1397 در حوزه اربعین حسینی به صورت ویژه فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: موکب جوانان بروجرد این کانون با همکاری چندین کانون فرهنگی هنری از مساجد شهر بروجرد، امسال به مدت 12 روز در کشور عراق به زائران حضرت امام حسین (ع) خدمت رسانی می کند.

همکاری کانون های مساجد بروجرد در برپایی موکب در مسیر پیاده روی اربعین

وی ادامه داد: امسال کانون های فرهنگی هنری ابوذر غفاری، مهدویت و حضرت ولیعصر (عج) در زمینه تامین هزینه های مرتبط با برپایی موکب جوانان بروجرد در مسیر پیاده روی اربعین همکاری دارند و همچنان کار جمع آوری کمک های مردمی و مشارکت برخی از دستگاه ها همچون شهرداری را انجام می دهند.

مسئول موکب جوانان بروجرد گفت: کار ویژه و مهم این موکب در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در حوزه ارائه خدماتی همچون تعمیر و دوخت لباس، کفاشی و توزیع نان محلی است. امسال همچنین چندین روانشناس و مشاور به تیم سال های قبل در حوزه پزشکی و پرستاری نیز در موکب جوانان بروجرد به زائران حضرت اباعبدالله (ع) خدمت رسانی می کنند.

توزیع بستنی و کباب ستنی بروجرد میان زوار حرم حضرت حسین بن علی(ع)

وی اظهار کرد: موکب جوانان بروجرد همچنین همه روزه و در دو نوبت ظهر و شب بستنی و کباب سنتی بروجرد را تولید و میان زائران توزیع می کند. اگر هماهنگی های لازم به نتیجه برسد انشاءالله با کمک خیران، همه روزه بیش از دو هزار بستنی و کباب سنتی میان زائران توزیع می شود.

اصالت پور درباره برنامه های موکب جوانان بروجرد در حوزه فرهنگی، گفت: سخنرانی مذهبی، مداحی، محفل انس با قرآن از برنامه های این موکب در حوزه فرهنگی و تبلیغی است. ضمنا گروه سرود 313 حضرت بقیة الله (عج) کانون فرهنگی هنری کمیل در مسیر پیاده روی اربعین سرودهای مذهبی و انقلابی از جمله سلام فرمانده را به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی اجرا می کند.

وی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری کمیل امسال نیز طبق سنوات پیشین صدها بسته ارزاق را به مناسبت اربعین حسینی میان نیازمندان شهر بروجرد توزیع می کند. ضمن اینکه در برپایی مجالس سوگواری به مناسبت اربعین حسینی در مسجد مشارکت دارد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!