آیا پلیس ایران برای تامین امنیت راهپیمایی اربعین در عراق حضور دارد؟


آیا پلیس ایران برای تامین امنیت راهپیمایی اربعین در عراق حضور دارد؟

فرمانده فراجا از آمادگی پلیس ایران برای کمک به پلیس عراق برای تامین امنیت مراسم راهپیمایی اربعین خبر داد.

سردار حسین اشتری درباره اینکه آیا پلیس ایران در تامین امنیت راهپیمایی و مراسم اربعین در خاک کشور عراق نیز مشارکت دارد یا خیر، گفت: ما در کشور عراق حضور نداریم، اما پیشنهادات و نظراتمان را به آنان گفتیم و اگر هم کمکی از ما بخواهند ما آمادگی داریم که در این زمینه ورود کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه پلیس ایران در این کشور حضور ندارد، اظهارکرد:‌ البته ما به آنها مشاوره دادیم و موارد مورد نظر را به آنها پیشنهاد کرده‌ایم. در داخل کشور اما تمهیدات لازم برای تامین امنیت زائران، مدیریت و ایمنی ترافیک، صدور و تمدید گذرنامه و ... از سوی پلیس انجام شده است.

وی همچنین پیش از این از حضور ۳۰ هزار پلیس در مرزهای رسمی برای ارائه خدمات‌رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) خبر داده و گفته بود: بیش از ۳۰ هزار نفر از همکاران در مرزها برای ارائه خدمات به زائران حضور خواهند داشت که ۱۲ هزار نفر از این افراد از یگان‌های ویژه هستند که در مرزها مستقر می‌شوند.همکاران من در پلیس راهور و یگان ویژه برای مسائل امنیتی و تسهیل امور شهروندان در کنار پلیس گذرنامه ، مرزبانی وسایر پلیس های تخصصی آماده ارائه خدمت رسانی زوار هستند.

خبر مرتبط:

بازگشایی مرزهای جدید برای اربعین

زائران قبل از مراجعه به مرزها برای تمدید گذرنامه اقدام کنند

اشتری با اشاره به اینکه پهپادها و بالگردها نیز آماده هستند تا با ارائه اطلاعات به همکاران در امر عبور و مرور زائران تسهیل ایجاد کنند، گفته بود:‌ درخصوص گذرنامه‌ها توافقاتی با مقامات عراق انجام شده تا کسانی که تاریخ اعتبار گذرنامه آن‌ها به پایان رسیده با مهر تمدید پلیس بتوانند تردد داشته باشند و از این بابت زائران نگرانی نداشته نباشند. مجموعه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تمامی توان و ظرفیت برای امنیت و تردد زائران پای کار است و برای عبور از گیت‌ها و تأمین امنیت در مرزها آمادگی کامل دارد. همچنین با پلیس عراق توافق شده که به همان اندازه که گیت در مرزهای ما است در آن سوی مرز نیز افزایش پیدا کند تا با ارتقای تعداد گیت‌ها در کشورعراق در تردد زئران مشکلی پیش نیاید و این موضوع تسهیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج