موتورسیکلت در کشور مونتاژ می شود


موتورسیکلت در کشور مونتاژ می شود

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از تلاش فعالان صنعتی و تولید کنندگان بخش خصوصی صنعت موتور سیکلت برای احیا این صنعت خبر داد.

موتورسیکلت در کشور مونتاژ می شود

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عبدالله توکلی لاهیجانی در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: صنعت موتورسیکلت در ایران دارای پیشینه‌ای طولانی بوده و نزدیک به ۶۰ سال سابقه دارد که با در نظر گرفتن پارامترهایی چون کاهش زمان تردد در ترافیک شهرهای بزرگ، هزینه پایین تعمیرات و نگهداری، استفاده در کسب و کارها، و افزایش قیمت خودرو و سوخت، این وسیله نقلیه همواره از محبوبیت بالایی در میان مردم کشور برخوردار بوده است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان اینکه در همه این سال‌ها تولید موتورسیکلت در کشور فقط متمرکز بر فرآیند مونتاژ بوده است، افزود: این صنعت در حوزه دستیابی به خودکفایی و بالا بردن عمق داخلی سازی به خصوص در بخش‌های مهم موتورسیکلت شامل موتور احتراقی و گیربکس هیچ گاه موفق نبوده و عمده فعالیت خود را بر واردات محصولات، به ویژه از کشورهای چین و هند، معطوف ساخته است.

وی با اشاره به تلاش برای اجرای سه رویکرد با هدف ایجاد تحول در صنعت موتورسیکلت در کشور، گفت: رویکرد اول در حوزه افزایش عمق داخلی سازی در مورد محصولات پرتیراژ و پرفروش به منظور دستیابی به پلتفرم بومی است.

توکلی لاهیجانی تصریح کرد: رویکرد دوم در حوزه طراحی، توسعه و تولید موتورسیکلت‌های برقی و رویکرد سوم معطوف به ایجاد زیرساخت سواپ در موتورسیکلت‌های برقی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟