مذاکرات شیائومی با بایک برای تولید خودروهای برقی


مذاکرات شیائومی با بایک برای تولید خودروهای برقی

شرکت سازنده تلفن هوشمند شیائومی در پی طولانی شدن انتظار برای دریافت مجوز تولید خودرو، به دنبال همکاری با گروه خودروسازی بایک است.

مذاکرات شیائومی با بایک برای تولید خودروهای برقی

به گزارش ایران اکونومیست، پس از این که تب فعالیت در صنعت خودروی برقی، به چندین مورد ورشکستگی بزرگ منجر شد، چین نظارت بر این بخش را تشدید کرده است. شرکت‌هایی که قصد ورود به حوزه خودروی برقی را دارند، باید مجموعه اسنادی را ارائه کنند که توانمندی‌های مالی و فناوری آنها را ثابت کند و فرآیند بازبینی این مدارک، ماه‌ها طول می‌کشد. دولت همچنین گاهی درخواست‌ها را رد می‌کند و شرکت‌ها به نقطه اول برمی‌گردند.

همکاری‌ میان استارتاپ‌های خودروی برقی و خودروسازان سنتی در چین به میزان فزاینده‌ای متداول شده است، زیرا برنامه‌ریزان دولتی، صدور مجوزهای تولید به تولیدکنندگان جدید خودروی برقی را به منظور کنترل سرمایه‌گذاری بیش از حد، محدود کرده‌اند. به عنوان مثال، شرکت سازنده خودروی برقی "نیو" (Nio Inc) با گروه خودروسازی جک برای تولید خودرو پیمان همکاری دارد. تحت این توافق، در ابتدا نام جک هم روی خودروهای نیو که توسط این استارتاپ طراحی و ساخته شده‌اند، اضافه می‌شد اما بعدها دو شرکت موافقت کردند این نام را به دلیل هزینه‌های اضافی، حذف کنند.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد شیائومی و بایک در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستند از جمله این که سهمی در کارخانه شماره دو بیجین هیوندای که مجوز تولید خودرو در چین را دارد، خریداری کنند.

شیائومی پس از این که سال ۲۰۲۱ ورود به بخش خودروی برقی را اعلام کرد، ساخت نخستین کارخانه خودروسازی خود در پکن را اوایل امسال آغاز کرد. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو را خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، شیائومی تولید انبوه خودروهایش در نیمه اول سال ۲۰۲۴ را هدف گذاری کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج