امتیازات کم بانوان در مقایسه با آقایان جای تاسف دارد


امتیازات کم بانوان در مقایسه با آقایان جای تاسف دارد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: مشکلاتی از قبیل تفاوت‌هایی که بین خانم‌ها و آقایان لحاظ می‌شود و کم بودن امتیازات حقوقی، مالی و مرخصی‌ها جای تأسف دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست بانوان جراح و پزشک متخصص ایران با انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری برگزار شد و پزشکان و متخصصان مشکلات و معضلات خود ازجمله مسائل مالی و دریافتی کم، عدم وجود امنیت شغلی و روانی و اجتماعی، عدم شأن و منزلت در محیط کاری بین دیگر متخصصین و مخصوصاً آقایان متخصص، مشکل معافیت از طرح تخصصی پزشکان با رفتن به مرخصی زایمان و دیگر معضلات مادر متخصص بودن را بیان کردند.

در ادامه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن تشکر از حضور بانوان پزشک و متخصص در پاسخ به مسائل آنان بیان کرد: قطعاً متخصصین و نخبگان و زنان توانمند ما از پیشتازان عرصه پزشکی و حرکت‌های علمی هستند؛ اگرچه متأسفانه هم شناخته نشده‌اند و هم ما در این زمینه قصور تقصیر چه در سطح جهانی و چه در سطح ملی داشتیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های معاونت زنان پاسداشت از این زنان در عرصه‌های متفاوت است. امیدوارم این جلسات مقدماتی جهت انجام حرکت خوبی در مورد زنان در رشته‌های مختلف باشد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز به عنوان روز سلامت و خانواده در هفته دولت نامگذاری شده است گفت: ما با متخصصین در رشته‌ها و شغل‌های متفاوت از جمله ورزشکاران و خلبانان دیدار داشتیم و اتفاقاً مشکلاتی که شما داشتید به مشکلات دیگر زنان در عرصه‌های متفاوت از جمله خلبانان نزدیک است؛ مشکلاتی از قبیل تفاوت‌هایی که بین خانم‌ها و آقایان لحاظ می‌شود و کم بودن امتیازات حقوقی، مالی و مرخصی‌ها جای تأسف دارد.

خزعلی اظهار کرد: این از مشکلات بانوان ما است که نمی‌توانند هم خانواده و هم شغل را با هم داشته باشند که البته از دغدغه‌های ما تهیه یک نظام واره ای است تا این موضوع حل بشود و بتوانیم پشتیانی لازم را داشته باشیم بین سنین ۲۰ تا ۴۵ سال باید این فرصت به بانوان داده شود تا بتوانند مرخصی‌های لازم و دورکاری های مورد نیاز در رشته‌های قابل اجرا را داشته باشند.

وی افزود: مسئله طرح متخصصین که در کشور در حال اجرا است همچنان با کمبودهایی مواجه است از جمله اینکه در شهرهای بزرگ ما شاهد این هستیم که خالی از متخصص است در اکثر استان‌ها که می‌رویم مردم می‌گویند متخصص خانم برای سونوگرافی و یا رادیولوژی وجود ندارد ما امید داریم با راهکارهایی که شما پزشکان و متخصصان می‌دهید بتوانیم اصلاحاتی در قوانین داشته باشیم و پیشرفتی در تربیت متخصص و نیاز جامعه زنان را داشته باشیم.

خزعلی گفت: ما یک برنامه‌ای با صدا و سیما جهت معرفی زنان موفق و الگوسازی برای دختران ما داریم که می‌توانند ضمن داشتن موفقیت‌های بزرگ، خانواده خود را نیز حفظ بکنند و به مسائل فردی و اجتماعی خود بپردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی