آغاز عملیات اجرایی تفکیک حساب شخصی از تجاری از 15 شهریور


آغاز عملیات اجرایی تفکیک حساب شخصی از تجاری از 15 شهریور

رئیس سازمان مالیاتی گفت: امیدواریم عملیات اجرایی تفکیک حساب‌ها طبق توافقی که با بانک مرکزی داشتیم، از نیمه شهریور امسال آغاز شود.

آغاز عملیات اجرایی تفکیک حساب شخصی از تجاری از 15 شهریور

به گزارش ایران اکونومیست، داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی درباره تفکیک حساب‌های شخصی از تجاری گفت: سازمان امور مالیاتی به همراه بانک مرکزی مقدمات تفکیک حساب شخصی و تجاری را فراهم کرده است. بسترهای مبادله اطلاعات بین این دو نهاد ایجاد و آزمایش شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی می گوید: با گذر از مراحل مقدماتی این طرح منتظریم تا بانک مرکزی دستور العمل تفکیک حساب شخصی از تجاری را اعلام کند چرا که این وظیفه بر عهده بانک مرکزی است.

به گفته آقای منظور، یک ارتباط دو طرفه بین ما و بانک مرکزی برقرار شده است به نوعی که همه مودیانی که نزد سازمان امور مالیاتی پرونده مالیاتی دارند، ما حساب های این افراد را به عنوان حساب تجاری به بانک مرکزی اعلام کرده ایم که هم اکنون بالغ بر 8 میلیون حساب تجاری تفکیک شده اند.

رئیس سازمان امور مالیاتی در پایان گفت: امیدواریم شروع عملیات اجرایی تفکیک حساب ها طبق توافقی که با بانک مرکزی داشتیم از شهریور امسال آغاز شود. پیش بینی می کنیم فرآیند اجرایی تفکیک حساب چندماهی طول بکشد و تا پایان سال مطمئن باشید که تفکیک حساب ها انجام خواهد شد.

سازمان امور مالیاتی بر اساس ماده 10 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که در سال 1398 تصویب شده موظف است که حساب‌های شغلی افراد را دریافت و به پرونده مالیاتی متصل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق