تردد خودروهای ترانزیتی از «اینچه» بزودی به شرایط عادی برمی گردد


تردد خودروهای ترانزیتی از «اینچه» بزودی به شرایط عادی برمی گردد

گنبدکاووس- استاندار گلستان گفت: سند همکاری با سفیر ترکمنستان برای بازگشت شرایط مرز اینچه برون به دوران قبل از کرونا امضاء شده و بزودی اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه بعدازظهر شنبه در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۷ پروژه عمرانی، تولیدی و اشتغالزا شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: گلستان علی رغم بهره مندی از مواهب الهی، در زمره استان‌های آخر از نظر سرانه درآمدی است.

استاندار گلستان افزود: برای دو برابر کردن درآمد سرانه، نیاز به اعتبارات عمومی دولت و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی داریم که در سفر رئیس جمهور به استان، اعتبارات خوبی معادل ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و عمرانی مصوب شد.

وی با بیان اینکه اتکا به اعتبارات عمومی دولت کافی نیست، ادامه داد: باید برای افزایش سرانه درآمد استان نسبت به جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با استفاده از ظرفیت ماده ۲۷ یعنی واگذاری آن به بخش خصوصی اقدام کرد.

زنگانه به برخی اقدامات بزرگ دولت اشاره کرد و افزود: اجرایی شدن لایروبی خلیج گرگان، از بین برداشتن موانع بزرگ پروژه پتروشیمی و افزایش تولید ۵۰۰ مگاواتی برق نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول با ۴۳۰ میلیون یورو از جمله اقدامات دولت سیزدهم در گلستان است که با تحقق آن گام بزرگی برای جبران عقب ماندگی تاریخی این استان برداشته می‌شود.

استاندار گلستان به سهم گنبدکاووس از اعتبارات و تسهیلات سفر اشاره کرد و گفت: تصویب ۱۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی و ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید و اشتغالزایی سهم این شهرستان مرزی است.

وی افزود: برای تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت گنبدکاووس از محل اعتبارات سفر رییس جمهور ۴۰۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری هم ۷۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

زنگانه در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۲۱۵ پروژه عمرانی، تولیدی و اشتغالزا در گلستان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: برای عملیات اجرایی این پروژه‌ها در مجموع ۹۹ هزار میلیارد ریال هزینه شده یا خواهد شد.

به گفته وی، امسال از مجموع پروژه‌های هفته دولت در گلستان فقط ۳۷۵ طرح آن آغاز عملیات اجرایی و بقیه پروژه‌های قابل بهره‌برداری است که با افتتاح آنها برای ۹ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

زنگانه بیان کرد: سند همکاری با سفیر ترکمنستان برای بازگشت شرایط مرز اینچه برون به دوران قبل از کرونا یعنی تردد کامیون‌های ترانزیتی به روزانه ۲۰۰ دستگاه و انجام تجارت چمدانی توسط مرزنشینان امضا شده و بزودی اجرایی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حصار پیکره