برگی از تاریخ / دبل هت تریک استقلالی ها در ورزشگاه آزادی(عکس)


برگی  از تاریخ / دبل هت تریک استقلالی ها در ورزشگاه آزادی(عکس)

استقلال تهران هر چه قدر در جام باشگاه های آسیا خوب بود، در جام در جام این رقابت ها عملکرد خوبی از خود نشان داد.

به گزارش "ورزش سه "، قبل از حرفه ای شدن رقابت های فوتبال در ایران از سال 1380و برگزاری لیگ برتر و آغاز فرمت جدیدی لیگ قهرمانان آسیا، این رقابت ها در دو تورنمنت مهم جام باشگاه های آسیا و جام در جام برگزار می شد. استقلال ایران با دو قهرمانی در جام باشگاه های آسیا که مختص قهرمان ایران بود به همراه پاس تهران ، بهترین عملکرد را در این رقابت ها برجا گذاشت و هیچ وقت در رقابت های جام در جام باشگاه های آسیا که به قهرمانان جام حذفی کشورها تعلق می گرفت، برخلاف رقیب دیرینه اش پرسپولیس که یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی در این رقابت ها در کارنامه اش دیده می شود، موفق نبود.
یکی از این رقابت ها برای استقلال از شهریور سال 1378 آغاز شد، جایی که استقلال در روز خوب علی لطیفی و فرهاد مجیدی که هر دو موفق به ثبت هت تریک شدند، هامنت من لبنان را در ورزشگاه آزادی و در حضور 50هزار تماشاگر با 7 گل از پیش روی برداشت. تک گل دیگر استقلال را در این دیدار علیرضا اکبرپور به ثمر رساند.
استقلال در آن دوره از رقابت ها بعد از حذف نماینده لبنان به مصاف الاتحاد عربستان رفت و در مجموع با نتیجه 2 بر یک برابر این تیم شکست خورد و خیلی زود و در دور دوم مسابقات از جام در جام آسیا کنار رفت.
نکته قابل توجه در ناکامی استقلال در جام درجام باشگاه های آسیا حذف این تیم در سه دوره ای که به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حاضر بود، توسط نمایندگان عربستان است. آنها در سال 75 توسط الهلال عربستان در مرحله نیمه نهایی و در ضربات پنالتی حذف شدند، سه سال بعد در سال 78 مغلوب الاتحاد عربستان در دور دوم این مسابقات شدند و در آخرین دوره ای که در این رقابتها به عنوان نماینده ایران در سال 79 حضور پیدا کردند نیز در مرحله دوم این مسابقات برابر دیگر نماینده عربستان الشباب در مجموع دو دیدار با نتیجه سه بر دو شکست خوردند و از گردونه رقابت ها حذف گردیدند.

برگی  از تاریخ / دبل هت تریک استقلالی ها در ورزشگاه آزادی(عکس)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید