چرا باید استفاده از برنامه های صرفه جویی باتری در اندروید را متوقف کنید؟


چرا باید استفاده از برنامه های صرفه جویی باتری در اندروید را متوقف کنید؟

شاید گمان کنید استفاده از برنامه های صرفه جویی باتری در اندروید می تواند شارژدهی باتری گوشی شما را ارتقا دهد. با این حال ضرر این دسته برنامه‌ها اصولا بیشتر از سود آن‌هاست. اما چرا؟گوشی اندرویدی شما دستگاهی کوچک و بسیار پیشرفته است که بسیاری...

شاید گمان کنید استفاده از برنامه های صرفه جویی باتری در اندروید می تواند شارژدهی باتری گوشی شما را ارتقا دهد. با این حال ضرر این دسته برنامه‌ها اصولا بیشتر از سود آن‌هاست. اما چرا؟

گوشی اندرویدی شما دستگاهی کوچک و بسیار پیشرفته است که بسیاری نیازهای روزمره شما را رفع می‌کند. با این حال، مصرف بالای باتری یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که گریبان‌گیر اکثر کاربران این سیستم عامل شده است. در حقیقت بر اساس گزارشی که مدتی پیش منتشر شد، 24 درصد از صاحبان گوشی‌های اندرویدی، عمر باتری پایین را به عنوان بزرگ‌ترین مشکل این محصولات عنوان کردند.

پلتفرم اندروید از ابتدای کار تا به امروز پیشرفت‌های مهمی را در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی داشته است؛ به طوری که عمر باتری گوشی‌های اندروید مدرن بسیار بالاتر از محصولات قدیمی‌تر است. مد بهینه‌سازی مصرف انرژی (Battery Saver) در گوشی‌های اندرویدی یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که می‌توان به کمک آن مصرف انرژی این دستگاه‌ها را کاهش داد. با این حال، این مد تنها روش صرفه جویی مصرف انرژی در اندروید نیست.

برنامه های صرفه جویی باتری ممکن است به گوشی اندروید شما آسیب برسانند

یکی دیگر از راه‌های صرفه جویی در مصرف انرژی گوشی اندرویدی حذف برنامه‌های مشکل‌زایی‌ست که با اجرا در پس‌زمینه باعث اتلاف انرژی می‌شوند. این اپلیکیشن‌ها لزوما برنامه‌های ناشناخته نیستند و اپ‌هایی نظیر فیسبوک و اینستاگرام نیز در صورتی که در پس‌زمینه در حال اجرا باشند، شارژ دستگاه را تلف می‌کنند.

در این خصوص حتی برنامه های صرفه جویی باتری که ادعا می‌کنند علاوه بر بهینه‌سازی مصرف انرژی، سرعت دستگاه را ارتقا می‌دهند نیز می‌توانند با عملکرد نامناسب خود در پس‌زمینه، بیش از آن که به افزایش عمر باتری گوشی شما کمک کنند، به آن آسیب می‌رسانند. از سوی دیگر این دسته اپلیکیشن‌ها همچنین می‌توانند به عنوان بستری برای نصب سایر برنامه‌های مخرب روی گوشی شناخته شوند و صدمات زیادی به امنیت اطلاعات شما وارد کنند.

همچنین شارژ کردن مداوم باتری گوشی نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که در دراز مدت شارژدهی آن را کم‌تر می‌کند؛ چرا که برای هر باتری گوشی تعداد مشخصی چرخه شارژ تعریف می‌شود که پس از گذر از آن ممکن است شارژ کردن باعث کاهش عمر باتری شود. این مشکل خصوصا زمانی بیشتر نمایان می‌شود که شارژ گوشی به صفر درصد رسیده و دستگاه خاموش شود.

چرا باید استفاده از برنامه های صرفه جویی باتری در اندروید را متوقف کنید؟

اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند و شارژ باتری را مصرف می‌کنند، ممکن است همچنین باعث طولانی‌تر شدن زمان شارژ و البته زودتر خالی شدن شارژ باتری شوند.

به جای نصب برنامه های جانبی از مد صرفه جویی باتری اندروید استفاده کنید

مد Battery Saver گوشی‌های اندرویدی مدرن به خوبی قادر است مصرف انرژی را بهینه‌سازی کرده و شارژ بالاتری را برای دستگاه شما به ارمغان بیاورد. این مد تفاوت چندانی با حالت Low Power Mode آیفون ندارد.

کاربران تمامی دستگاه‌های اندرویدی که از نسخه‌های جدیدتر این سیستم عامل استفاده می‌کنند، قادرند با کشیدن انگشت از بالا به پایین صفحه، مد Battery Saver را از منوی تنظیمات سریع فعال کنند. علاوه بر این، اندروید همچنین به کاربران اجازه می‌دهد که بازه‌های زمانی مشخصی در روز را برای فعال‌سازی خودکار این مد تعیین کنند. برای انجام این کار باید به منوی تنظیمات گوشی اندرویدی رفته و وارد بخش باتری شوید. در گام بعدی باید گزینه Battery Saver را انتخاب کنید و سرانجام زمان مدنظر خود برای فعال‌سازی خودکار را تعیین کنید.

چرا باید استفاده از برنامه های صرفه جویی باتری در اندروید را متوقف کنید؟

اگر قصد دارید در مصرف باتری خود صرفه جویی کنید، لازم است بدانید کدام اپلیکیشن‌ها را نباید بر روی دستگاه خود نصب کنید. پاسخ به این سئوال ساده است! هر برنامه‌ای ( فارغ از کاربری آن) که قابلیت اجرا در پس‌زمینه یا مصرف انرژی بیش از اندازه بالایی داشته باشد، می‌تواند برای گوشی اندرویدی شما مشکل‌آفرین شده و عمر باتری گوشی شما را تهدید کند.

اپلیکیشن‌های خالی کردن حافظه، مدیریت رم، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌هایی که ادعا می‌کنند عمر باتری را افزایش می‌دهند، از جمله برنامه‌هایی هستند که معمولا در پس‌زمینه فعال بوده و می‌توانند باعث کاهش شارژدهی باتری شوند. علاوه بر این، اکثر برنامه‌های این‌چنینی اصولا پر از تبلیغات مختلف بوده و از این طریق نیز مصرف انرژی را بیش از پیش تلف می‌کنند.

در این میان البته از برنامه‌هایی که سازنده گوشی شما به صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه قرار داده است نیز نباید گذشت. این اپلیکیشن‌ها عموما در پس‌زمینه اجرا شده و مصرف انرژی بالایی دارند؛ اما حذف کردن برخی از آن‌ها کار راحتی نیست؛ چرا که کمپانی گوشی‌ساز معمولا اجازه حذف آن‌ها را به کاربر نمی‌دهد.

منبع :slashgear

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق