پیشنهاد جدید جریان صدر و مهلت 72 ساعته برای توافق


«صالح محمد العراقی» که به وزیر مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق شهرت یافته است، پیشنهاد جدیدی را به نیابت از او برای برون رفت از بحران سیاسی کنونی در عراق مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عراقی، «صالح محمد العراقی» که به وزیر مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق شهرت یافته است، پیشنهاد جدیدی را به نیابت از او برای برون رفت از بحران سیاسی کنونی در عراق مطرح کرد.

صالح محمد العراقی ضمن اعلام این پیشنهاد در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: موضوع مهم‌تر از انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام، مشارکت نکردن همه احزاب و شخصیت‌های دخیل در فرآیند سیاسی پس از اشغالگری آمریکا در سال ۲۰۰۳ تا به امروز در انتخابات و روند تشکیل دولت است؛ با قاطعیت اعلام می‌کنم که منظورم همه سران، وزرا، کارکنان و مقامات ویژه وابسته به احزاب مختلف حتی جریان صدر است.

وی ادامه داد: این طرح به جای همه طرح‌هایی است که برخی از جمله سازمان ملل به دنبال آن هستند و من آماده ام از اکنون تا حداکثر ۷۲ ساعت توافقنامه‌ای را بر اساس طرح مذکور امضا کنم. نه اینکه گفته شود این طرح باید پس از انتخابات آتی یا به شیوه‌ای خونین محقق شود.

العراقی در پایان توئیت خود تأکید کرد: اگر این طرح محقق نشود، فرصتی برای اصلاح باقی نمی‌ماند و بنابراین دلیلی برای دخالت من در تحولات آینده از طریق توئیت یا هیچ چیز دیگری باقی نمی‌ماند.

قابل ذکر است که پیش از این سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق گفته بود که برگزاری انتخابات زودهنگام پس از تشکیل دولت جدید و اصلاح قانون انتخابات و تضمین سلامت عملکرد کمیساریای عالی مستقل انتخابات، قابل بررسی، تفاهم و اجراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی