«پوتین» به شهروندان دونتسک، لوهانسک و اوکراین اقامت داد


«پوتین» به شهروندان دونتسک، لوهانسک و اوکراین اقامت داد

رئیس جمهور روسیه امروز شنبه با صدور دستوری به شهروندان دونتسک، لوهانسک و اوکراین اقامت داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز شنبه با صدور دستوری به شهروندان دونتسک، لوهانسک (DPR, LPR) و نیز اوکراین اجازه داد برای مدت موقت؛ اما بدون هر گونه محدودیتی پیرامون دروه های زمانی در کشورش اقامت کنند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، مطابق با دستور صادره از سوی رئیس جمهور روسیه، ثبت اثر انگشت، عکسبرداری و همچنین معاینه پزشکی عدم اعتیاد ضروری است.

دستور امروز «ولادیمیر پوتین» اضافه می کند که شهروندان دونتسک، لوهانسک و اوکراین حق کار در روسیه بدون مجوز کار یا حق ثبت اختراع در صورت رعایت شرایط لزم را دارند.

در بخشی از دستور پوتین در این خصوص آمده است: شهروندان اوکراین، دونتسک و لوهانسک حق دارند به طور موقت در فدراسیون روسیه بدون شرایط محدود کننده تعیین شده «در قانون فدرال مصوب ۲۵ جولای سال ۲۰۰۲ در خصوص وضعیت حقوقی اتباع خارجی در فدراسیون روسیه» اقامت کنند. ثبت اثر انگشت اجباری، عکسبرداری و همچنین معاینه پزشکی عدم اعتیاد ضروری است.

بر اساس این دستور، پرداخت حقوق به بازنشستگان، افراد معلول و زنان باردار که مجبور به ترک دونتسک و لوهانسک و اوکراین شده و وارد روسیه شده اند نیز به انجام خواهد رسید.

در ۲۴ فوریه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که به منظور «غیرنظامی‌کردن و نازی‌زدایی اوکراین» و در پاسخ به درخواست کمک سران دونباس (در شرق اوکراین) فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در خاک اوکراین را صادر می‌ کند.

مناطق شرقی اوکراین روس‌ تبار هستند و سال‌ ها هدف حملات مداوم ارتش اوکراین بوده‌ اند. در اوایل ماه مارس، این مناطق خودمختاری خود را اعلام کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی