احداث پالایشگاه نفت مطالبه اردبیلی‌ها از دولت سیزدهم است


احداث پالایشگاه نفت مطالبه اردبیلی‌ها از دولت سیزدهم است

اردبیل- فرماندار اردبیل گفت: احداث پالایشگاه نفت مطالبه جدی مردم اردبیل از دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار اردبیل شامگاه شنبه در آئین بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی اردبیل اظهار کرد: در یک دهه گذشته مطالبه اصلی مقام معظم رهبری از دولت‌ها تحقق برنامه‌های اقتصادی و اشتغالزا بوده که دولت سیزدهم نیز میثاق خود با مدیران را تحقق این برنامه‌ها و حمایت از تولید و اشتغال قرار داده است.

سید محمد اعتماد اعجازی تصریح کرد: به رغم همه چالش‌ها و مشکلات اقتصادی و مالی در کشور، در ۲ روز گذشته افتتاح پروژه‌های عمران روستایی را در شهرستان اردبیل شاهد بودیم تا ۱۴۰ روستای این شهرستان از این خدمات دولت بهره ببرند.

وی گفت: نگاه ما به روستاها نگاه تولیدمحور در کنار محرومیت‌زدایی و اجرای طرح‌های خدمات‌رسانی است که امیدواریم با افزایش ظرفیت‌های تولید در مناطق روستایی، به ماندگاری ساکنان این مناطق کمک کنیم.

فرماندار اردبیل افزود: در هفته دولت در روستاهای شهرستان اردبیل به ارزش ۳۴ میلیارد تومان طرح‌های اقتصادی و عمرانی افتتاح شد و ۷۰ میلیارد تومان نیز در روز گذشته طرح‌های بنیاد مسکن در روستاهای این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

اعتماد اعجازی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در داخل شهر اردبیل ما با چندین چالش جدی روبه‌رو هستیم که از نماینده دولت در استان انتظار داریم تا به تحقق ۲ مطالبه اصلی مردم توجهی جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: اردبیل شانزدهمین شهر است که ۵۵ درصد جمعیت استان در مرکز متمرکز شده و با سابقه پنج تا هشت هزار سال، این شهر باید از روند افول نجات یافته و گام در مسیر تحول بگذارد.

اعتماد اعجازی به افتتاح ۱۳۷ طرح اقتصادی به ارزش ۲۴۲ میلیارد تومان و با اشتغال یک‌هزار و ۲۶۹ نفر اشاره کرد و ادامه داد: بخش عمده‌ای از این طرح‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تحقق یافته است.

وی اولین و اصلی‌ترین مطالبه مردم این استان را احداث پالایشگاه نفت عنوان کرد و گفت: ما با چالش کمبود بنزین روبه‌رو هستیم ولی با برنامه‌ریزی انجام شده تاکنون توانسته‌ایم بنزین مورد نیاز را تأمین کنیم اما شایسته است با احداث پالایشگاه نفت و زنجیره صنعت وابسته به آن بتوان در بحث اشتغال شایسته عمل کرد.

اعتماد اعجازی معضل دوم اردبیل را ترافیک شدید در خیابان‌ها و حتی کمربندی دوم دانست و اظهار کرد: مطالبه اصلی ما از دولت سیزدهم کمک به تکمیل کمربندی سوم اردبیل است که این پروژه در سال‌های گذشته طراحی شده و حتی ۳۰ درصد نیز پیشرفت دارد.

وی مرمت بازار تاریخی و راسته‌های مختلف به ویژه بازار طلافروشان را یادآور شد و تصریح کرد: سعی بر این است تا با مرمت و مقاوم‌سازی این بناها جلوی حوادث ناگوار گرفته شود.

اعتماد اعجازی از تسریع در فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاران خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اشتغال ۷۰ هزار بیکار در اردبیل ما راهی جز حمایت از بخش خصوصی نداریم و باید در فرآیند سرمایه‌گذاری و اشتغال آنها سهولت بیشتری را ایجاد کنیم.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: منطقه گردشگری شورابیل از پیوست فرهنگی برخوردار نیست و به همین دلیل مشکلات اجتماعی به ویژه درگیری در این منطقه بسیار بالاست و بهتر است در همه طرح‌های توسعه‌ای پیوست فرهنگی را مد نظر قرار دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید