خرسندی و طنین نام دختر‌آبی در ورزشگاه آزادی +عکس، ویدئو


خرسندی و طنین نام  دختر‌آبی  در ورزشگاه آزادی +عکس، ویدئو

حضور قانونی زنان ایرانی در آزادی برای اولین بار، بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی را به همراه داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، روز پنجشنبه ۳ شهریور ماه سال جاری برای نخستین بار نزدیک به ۱۶۰۰ تماشاگر زن در ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقه استقلال تهران و مس کرمان حضور پیدا کردند. این حضور به شکل قانونی و برای اولین بار اتفاق افتاد که واکنش‌های بسیار مثبت زیادی را به دنبال داشته است.
اکانت توئیتر وابسته به باشگاه فوتبال استقلال، در توئیتی از اینکه تعدادی از زنان اجازه حضور در ورزشگاه و تماشای بازی استقلال و مس کرمان از بازی‌های هفته سوم لیگ قهرمانان ایران را داشتند ابراز خوشحالی کرد. در توئیت این باشگاه آمده: «از اینکه امروز در ورزشگاه آزادی حضور دارید، خوشحالیم.»
سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این درباره در توئیتی نوشت: «دیروز از شادی زنان و دختران جوان در استادیوم آزادی لذت بردم. اولین بار است که آنان برای مسابقات لیگ برتر به استادیوم می‌آیند. تولید شادی و دلخوشی چقدر راحت است! شادی آبی‌ها برایم زیبا و دلچسب است.»
اکانت "صدای تاج" که هوادار تیم استقلال است هم نوشت: «برای آزاد شدنِ حضور زنان در استادیوم، هزاران نفر تلاش و مطالبه‌گری کردن ولی بی شک دو نفر نقش مهمی در این ماجرا داشتند. اول سحر خدایاری یا دختر آبی که جانش رو در این راه گذاشت و دوم وریا غفوری که با حمایت از حق زنان در این مورد، جایگاهش در استقلال رو از دست داد.»
در ویدئوهایی که در صفحات اجتماعی منتشر می‌شود تماشاچیان زن، نام دختر آبی را فریاد می‌زنند. علاوه بر این، بسیاری از کاربران نیز با انتشار تصاویر زنان در ورزشگاه آزادی از سحر خدایاری،‌ معروف به "دختر آبی" یاد کردند.
در ادامه‌ی اتفاقات پیرامون حضور زنان در ورزشگاه آزادی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ نیز در برنامه شب‌های فوتبالی عنوان کرد: «دیدار هفته بعد پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با حضور بانوان انجام می‌شود.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو