تلفات آمریکا در اوکراین بالا رفت


تلفات آمریکا در اوکراین بالا رفت

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که یک شهروند این کشور اخیرا در اوکراین جانش را از دست داده است.

در شرایطی که حمایت‌های همه جانبه آمریکا و متحدان از اوکراین و فشارهایشان علیه روسیه ادامه دارد، واشنگتن از مرگ یک شهروند آمریکایی در اوکراین خبر داد.

از آمریکا خبر رسیده که یک تبعه آمریکایی در اوکراین جان خود را از دست داده و وزارت خارجه آمریکا در این باره بیانیه‌ صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی اخیرا در اوکراین درگذشت.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، مقامات این وزارتخانه با خانواده این فرد در تماس هستند و در حال ارائه کمک‌های کنسولی می‌باشند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما همچنین بار دیگر تاکید می‌کنیم که شهروندان آمریکایی به دلیل درگیری‌های مسلحانه فعال و انگشت گذاشتن روی شهروندان آمریکایی در اوکراین توسط مقامات امنیتی دولت روسیه، نباید به اوکراین سفر کنند و شهروندان آمریکایی در اوکراین باید فوراً با استفاده از هر گونه گزینه حمل و نقل هوایی و زمینی یا خصوصی دیگر این کشور را در صورت ایمن بودن ترک کنند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از بیان اینکه تبعه این کشور در چه زمانی کشته شد یا نحوه مرگ او چگونه بوده، خودداری کرد.

انتشار خبر کشته شدن یک شهروند آمریکایی در اوکراین در شرایطی انجام شده که مقامات روسیه بارها درباره حضور مزدوران خارجی برای جنگیدن با این کشور در شرق اوکراین صحبت کرده‌اند.

اوایل ماه مرداد بود که وزارت خارجه آمریکا از کشته شدن دو تبعه این کشور در اوکراین خبر داده بود. همین وزارتخانه در ماه تیر هم اعلام کرده بود که دو شهروند آمریکایی در اوکراین کشته شدند.

از زمان شروع جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش علاوه بر حمایت‌های اطلاعاتی، مالی و تسلیحاتی از اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

تلفات آمریکا در اوکراین بالا رفت

در شرایطی که حمایت‌های همه جانبه دولت جو بایدن از اوکراین در برابر روسیه ادامه دارد، نتیجه یک نظرسنجی از کاهش حمایت افکار عمومی آمریکا از این کمک‌ها حکایت دارد.

نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه «ایپسوس» که اخیرا منتشر شد، نشان می‌دهد که تنها ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها موافق کمک تسلیحاتی کشورشان به اوکراین هستند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403