بهترین ترفندهای از بین بردن سریع جوش، یک شبه و قطعی


بهترین ترفندهای از بین بردن سریع جوش، یک شبه و قطعی

خیلی مواقع می‌شود که می‌خواهید به یک مهمانی بروید؛ ولی صورت‌تان جوش زده است؛ بنابراین حتما دوست دارید بدانید برای از بین بردن سریع جوش، چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید؟ در ادامه با نی‌نی‌بان همراه باشید تا این نکات را بگوئیم.

بهترین ترفندهای از بین بردن سریع جوش، یک شبه و قطعی

برای از بین بردن سریع جوش، دنبال یک راه حل خوب و پربازده هستید؟ این جوش‌های بدشکل معمولا وقتی یک قرار مهم یا جلسه رسمی داریم؛ زیبایی ما را زیر سوال می‌برند. باید برای رفع فوری آنها یک راهی را داشته باشیم که اگر ایجاد شدند؛ خیلی زود با زدن یک محلول یا هر درمان دیگری، برآمدگی زشت، از بین برود. به این منظور در ادامه برای‌تان راه‌کارهای مهمی که می‌توانند سبب رفع سریع جوش شوند را آورده‌ایم.

در این مطلب می‌خوانید:

  • از بین بردن سریع جوش صورت
  • از بین بردن فوری جوش بدن
  • از بین بردن سریع جوش با درمان گیاهی
  • رفع جوش فوری با محلول موضعی
  • از بین بردن فوری جوش با دارو

بهترین ترفندهای از بین بردن سریع جوش، یک شبه و قطعی

روش‌های بین بردن سریع جوش

برای از بین بردن سریع جوش‌های صورت، باید بتوانید بسته به نوع جوش، درمان‌های مناسب را پیش بگیرید. اگر جوش‌های شما خیلی سخت و ماندگار هستند؛ ماهیت راجعه دارند؛ یعنی هر کاری که کنید؛ باز هم این جوش‌ها خودشان را نشان می‌دهند؛ باید برای از بین بردن آنها یک درمان دارویی قوی را نزد پزشک، پیش ببرید. برای این منظور پزشک از شما یک آزمایش هورمونی و کبدی می‌گیرد؛ سپس بر اساس آن تصمیم می‌گیرد که علت اصلی ایجاد جوش‌های شما چیست؟ با این‌حال درمان و از بین بردن سریع جوش های کوچک و چرکی، در خانه ممکن است؛ به این ‌ روش‌ها:

  • استفاده از یخ
  • کاربرد آسپیرین
  • مرهم گیاهی
  • ماسک‌های صورت
  • محلول‌های دارویی

مطلب پیشنهادی: بهترین دکتر پوست و مو در پاسداران

بهترین ترفندهای از بین بردن سریع جوش، یک شبه و قطعی

از بین بردن فوری جوش با یخ

معمولا کسانی که خیلی زود عصبانی می‌شوند؛ روی بدن‌شان جوش می‌زند؛ گاهی روی پیشانی یا بینی‌شان. وقتی یک جوش و برآمدگی بدشکل در قسمتی از بدن دارید و هیچ‌ راهی برای از بین بردن سریعش ندارید؛ دارو کنارتان نیست و یک جلسه مهم هم در پیش دارید؛ عروسی‌تان است یا باید جلوی دوربین یا در یک مهمانی مهم ظاهر شوید؛ بهتر است برای از بین فردن سریع جوش، خیلی راحت از یخ استفاده کنید. یخ ماده‌ای سرد است که می‌تواند التهاب ناحیه جوش را کم کند. التهاب که از واکنش ایمنی بدنی ایجاد می‌شود؛ با افزایش دما و میزان مایعات در ناحیه، سبب جوش برآمده می‌شود.

مطلب پیشنهادی: ضایعات مشکوک به سرطان پوست، کدامند؟

روش استفاده از یح برای از بین بردن فوری جوش صورت و بدن

برای این‌که با کمی یخ بتوانید جوش صورت یا بدن‌تان را خیلی فوری از بین ببرید؛ می‌توانید از یک مقدار یخ و حوله یا پارچه ضخمی استفاده کنید. یخ را در پارچه بپیچید و هر 3-4 دقیقه یک‌بار روی ناحیه ملتهب فشار دهید. این کار باعث می‌شود که التهاب و برآمدگی جوش از بین برود. این روند را چند بار در روز انجام دهید تا وقت مراسم یا مهمانی، جوش کوچک شدده باشد.

احتیاط: به هیچ وجه به مدت طولانی کیسه یا حوله یخ را روی صورت‌تان نگذارید؛ زیرا سبب سوختگی انجمادی پوست می‌شود.

بهترین ترفندهای از بین بردن سریع جوش، یک شبه و قطعی

از بین بردن سریع جوش با آسپیرین

قرص آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک است؛این ماده شیمیایی می‌تواند با از بین بردن چربی اضافی و پوست مرده نقش بسزایی در سلامت پوست داشته باشد. برای این‌که بتوانید با کمی قرص آسپیرین جوش‌های خود را درمان کنید؛ به این ترتیب پیش بروید.

  • یک یا دو قرص آسپرین را له کنید.
  • با چند قطره آب آسپیرین را تبدیل به خمیر کنید.
  • این خمیر را با گوش‌ پاک‌کن، تمیز روی پوست بزنید.
  • اجازه دهید به مدت 10-15 دقیقه روی پوست بماند.
  • سپس خمیر را با آب گرم بشوئید.

مطلب پیشنهادی: جدیدترین دستگاه جوانسازی پوست ۲۰۲۲، موثرترین روش

فواید آسپیرین برای از بین بردن فوری جوش صورت و بدن

این خمیر می‌تواند تورم و قرمزی جوش صورت و بدن را از بین ببرد. حتی اگر درد هم دارید؛ تسکین‌اش دهد. البته یه یاد داشته باشید؛ این روش، یک راه فوری و موقت است؛ اگر می‌خواهید برای از بین بردن جوش‌های‌تان یک راه اساسی پیدا کنید؛ باید حتما به متخصص پوست و مو،مراجعه کنید.

بهترین ترفندهای از بین بردن سریع جوش، یک شبه و قطعی

محلول‌های رفع فوری جوش صورت و بدن

برای از بین بردن جوش خیلی سریع و فوری، در بازار محصولات بهداشتی و بدون نیاز به نسخه داروخانه، کلی محصول وجود دارد. این محصولات دو ماده اصلی و موثر دارند؛ از جمله:

  • سالسیلیک اسید
  • بنزوئیل پراکسید

سالسیلیک اسید همان ماده موثر آسپیرین است که در بالا توضیح دادیم؛ این ماده به صورت محلول هم به فروش می‌رسد و می‌توانید با یک پنبه یا اپلیکاتور مخصوص محلول، آن را روی جوش‌تان بزنید و منتظر باشید که از بین برود؛ معمولا چنین محلولی جوش‌های بد شکل و بزرگ را ظرف 6-12 ساعت کوچک می‌کند.

مطلب پیشنهادی: فواید گلاب برای پوست و مو

رفع فوری جوش با محلول بنزوئیل پراکسید

اساس کار بنزوئیل پراکسید علاوه بر کاهش چربی و از بین بردن سلول‌های مرده پوست، از بین بردن باکتری‌های مسبب جوش هم هست. می‌توانید از مسئول داروخانه بپرسید که برای پوست شما کدام بهتر است؟ محلول سالسیلیک اسید یا بنزوئیل پراکسید؟ او بر اساس اطلاعاتی که از شرکت تولید‌کننده گرفته؛ می‌تواند شما را راهنمایی کند.

بهترین ترفندهای از بین بردن سریع جوش، یک شبه و قطعی

خطرات بنزوئیل پراکسید و سالسیلیک اسید برای پوست

وقتی پست شما آکنده از جوش است؛ یعنی با یکی دو جوش طرف نیستید؛ گونه، پیشانی یا بینی شما پر از جوش شده است. برای این منظور باید استفاده از محلول‌های سالسیلیک اسید و بنزوئیل پراکسید را محدود کنید؛ چراکه این مواد برای پوست خاصیت خشک کنندگی دارند.

مطلب پیشنهادی: زیبایی پوست زنان، ساده‌ ترین روش جوانسازی

بهترین میزان مصرف این محلول‌ها برای از بین بردن جوش

برای استفاده از ای دو محلول بهتر است به موارد احتیاط دقت کنید:

  • درصد غلظت محلول باید 0.5 تا 2٪ باشد.
  • وقتی این محلول‌ها را می‌زنید زیاد در معرض نور خورشید نباشید.
  • روی تمام صورت به صورت مداوم از این محلول‌ها استفاده نکنید. چراکه سبب خشکی و پوسته پوسته شدن صورت شما می‌شود.
  • اگر جوش بدشکل و دردناکی در ناحیه باسن یا سینه دارید؛ این محلول‌ها برای استفاده فوری و اورژانسی مفید هستند.
  • در هر صورت از مصرف این دو محلول به هیچ عنوان زیاده‌روی نکنید.

بهترین ترفندهای از بین بردن سریع جوش، یک شبه و قطعی

رفع سریع جوش با درمان گیاهی و ماسک

برای از بین بردن سریه جوش می‌توانید از انواع داروهای گیاهی موضعی به صورت مرهم استفاده کنید؛ این داروها با مواد شیمیایی موجود در ساختار گیاه می‌تواننند؛ سبب رفع جوش شوند. اگرچه این درمان‌ها موثراند اما در صورتی‌که جشو‌های شما خیلی شدیداند و به راحتی برطرف نمی‌شوند؛ بهتر است برای درمان آنها به دکتر پوست و مو مراجعه کنید تا علت مشکل شما را تشخیص دهد و با درمان دارویی یا روش‌های نوین؛ برای همیشه شما را از این جوش‎‌ها، نجات دهد.

مطلب پیشنهادی: خوراکی های مفید برای پوست

انواع ماسک گیاهی برای از بین بردن سریع جوش

در ادامه با برخی ماسک‌هایی که می‌توانند در شرایط سریع و اورژاسی جوش‌های صورت و بدن شما را از بین ببرند؛ آشنا می‌شویم:

  1. ماسک عسل و دارچین: عسل سبب تغذیه پوست می‌شود و دارچین با خاصیت ضدعفونی خود باکتری‌های ایجاد کننده جوش را از بین می‌برد. برای استفاده از این ماسک یک قاضق پودر دارچین را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید تا به شکل خمیری شود؛ سپس این خمیر را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بمالید؛ بعد با آب سرد بشوئید و خشک کنید.
  2. ماسک آلوئه ورا: ژل موجود در گیاه آلوئه ورا، در ساختار خود دارای سالسیلیک اسید و گوگرد است؛ این مواد می‌توانند جوش صورت و بدن را خیلی سریع از بین ببرند. برای استفاده از این مرهم گیاهی؛ می‌توانید برگ گیاه آلوئه ورا را تهیه کنید؛ با چاقو ببرید؛ سپس ژل را به طور مستقیم روی پوست ناحیه جوش بزنید. بگذارید ژل آلوئه ورا، 1 ساعت روی جوش بماند؛ سپس با آب سرد آن را بشوئید.
  3. چای سبز: چای سبز می‌تواند با مواد موثر خود، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. به همین منظور در مبارزه با التهاب پوستی و رفع سریع جوش بسیار موثر است. در این میان برای استفاده از چای سبز ببه عنوان مرهم فوری جوش صورت و بدن، می‌توانید چای سبز کیسه‌ای دم شده را روی جوش بگذارید یا محلول آن را روی جوش‌های بدشکل و بزرگ صورت‌تان بگذارید.
  4. لیمو: یکی از موارد مهم که در خانه هرکسی پیدا می‌شود و می‌توان به طور فوری با آن جوش صورت را از بین برد؛ لیموی تازه استو برای این منظور می‌توانید آب‌لیموی طبیعی هم استفاده کنید. به این صورت‌که، پنبه‌ای را به آب لیمو آغشته کنید؛ سپس آن را روی جوش صورت بزنید. این ماده اسیدی می‌تواند جوش صورت را به طور کامل از بین ببرد. کافی است که یک شب تا صبح روی جوش بماند. البته دقت کنید که اگر پوست حساسی دارید و نازک است؛ از آبلیمو استفاده نکنید.

بهترین ترفندهای از بین بردن سریع جوش، یک شبه و قطعی

سوالات متداول

  • اگر روی این جوش‌ها آرایش کنیم؛ بدتر می‌شوند؟

شما باید ابتدا جوش را برطرف کنید؛ سپس کرم پود و سایر مواد آرایشی را روی پوست‌تان بزنید. این مواد می‌توانند با خاصیت چربی که دارند؛ سبب ورود چربی به پوست شوند؛ باکتری‌ها با مواد زاید، بیشتر متابولیسم کنند و جوش بزرگ‌تر شود. بنابراین ابتدا جوش را سریع درمان کنید؛ بعد برای مراسم، مواد آرایشی دلخواه‌تان را روی پوست‌تان بزنید.

  • استرس آکنه را بدتر می‌کند؟

بله در صورتی‌که برای یک جلسه مهم آماده می‌شوید یا برای یک مراسم مهم استرس دارید؛ خیلی احتمال دارد که جوش بزنید یا جوش‌های‌تان بدشکل‌تر شود. بنابراین می‌توانید درمان‌های فوری جوش را که در بالا گفتیم را همیشه همراه خود داشته باشید.

  • آیا گرمی و شکلات سبب جوش می‌شوند؟

برخی افراد می‌گویند وقتی فلفل، شکلات، شیرینی، آجیل و خوراکی‌هایی که در طب سنتی گرم محسوب می‌شوند را می‌خورند؛ جوش می‌زنند. این ادعا هنوز به اثبات علمی نرسیده است اما اگر شما هم بعد از خوردن این مواد خوشمزه، دچار جوش صورت یا بدن می‌شوید؛ قبل از مراسم آنها را نخورید. همچنین برای از بین بردن فوری این جوش‌های ناشی از خوراکی‌های گرم، می‌توانید از درمان‌هایی که برای رفع سریع جوش گفتیم؛ به کار برید.

  • آیا داروها سبب ایجاد جوش می‌شوند؟

اگر دارویی را به صورت سرخود استفاده کنید؛ ممکن است دچار عوارض جانبی آن از جمله، جوش بشوید. خصوصا اگر داروها، هورمونی هستند. بنابراین وقتی یک مراسم جدی یا مهمانی در پیش دارید؛ اصلا از این داروها سرخود استفاده نکنید.

  • آیا آمپول‌های بدن‌سازی سبب جوش می‌شوند؟

برای استفاده از قرص‌های هورمونی یا آمپول‌های بدن‌سازی باید نسخه پزشک داشته باشید. اگر این داروها را به صورت سرخود استفاده کنید؛ احتمال دارد روی گردن یا صورت‌تان پر از جوش شود. همچنین با درمان‌های موضعی از بین نرود.

جمع‌بندی

برای از بین بردن سریع جوش، چند درمان مهم و فوری را گفتی که در بسیاری از افراد نتایج مناسبی داده‌اند. حالا اگر می‌خواهید این درمان‌ها را امتحان کنید؛ بهتر است برای انجام‌شان نکاتی که گفتیم را هم از یاد نبرید. به علاوه اگر دارویی مصرف کرده‌اید که سبب جوش شده یا جوش‌های‌تان بسیار قوی و راجعه هستند؛ بهتر است برای درمان ریشه‌ای آنها به یک پزشک متخصص پوست و و مو مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی: کاربرد دستگاه آنالیز پوست و تاثیر آن در تشخیص مشکلات پوستی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403