سن ورود به دانشگاه فرهنگیان باید افزایش یابد


تعدادی از داوطلبان معلمی درخواست دارند تا سن ورود به دانشگاه فرهنگیان تا ۲۶ سال افزایش یابد.

بر اساس اساسنامه مراکز تربیت معلم سابق، حداقل سن دانشجو ۱۷ سال و حداکثر آن ۲۲ سال بوده است که در اولین پذیرش دانشجوی متعهد خدمت برای دانشگاه فرهنگیان، کمیسیون توسعه منابع انسانی شورای‌ عالی آموزش و پرورش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را ۲۴ سال تعیین کرد و در سال ۱۳۹۱ نیز بر این اساس اقدام شد.

این کمیسیون در سال ۱۳۹۲ مجدداً سن پذیرش را بازنگری و به ۲۲ سال تقلیل داد و از سال ۱۳۹۲ به بعد در دفترچه شماره (۲) آزمون‌های سراسری، جهت اطلاع داوطلبان درج و اقدام شد تا آنکه در سال گذشته این عدد به ۲۴ سال بازگشت.

اکنون تعدادی از داوطلبان معلمی درخواست دارند که این عدد به ۲۶ سال برسد و در همین راستا نیز کمپین‌های متعددی برای افزایش سقف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان در سامانه فارس من ثبت شده است.

سردبیر یکی از کمپین‌های درخواست کننده افزایش سقف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان به خبرنگار فارس گفت: راستش اکنون ۲۵ سال دارم و تاکنون در رشته مهندسی معدن درس می‌خواندم که رها کردم.

وی ادامه داد: از وقتی کرونا آمد و کلاس‌ها مجازی شد، به آموزش خصوصی دانش‌آموزان می‌پرداختم و اینجا بود که متوجه شدم به معلمی چقدر علاقه دارم و چقدر می‌توانم موفق باشم.

وی افزود: درسم را رها کردم چون می‌دانستم که اشتباه انتخاب رشته کردم اما هیچکس در زمان انتخاب رشته، درباره معلمی توضیح نداده بود و واقعا فکر نمی‌کردم که از طریق کنکور و دانشگاه فرهنگیان بتوانم معلم شوم. اکنون هم از مسؤولان می‌خواهم شرایطی فراهم شود تا علاقه‌مندانی چون بنده بتوانم معلم شوم و به کشورم خدمت کنم.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد مانند سردبیر این کمپین چنین درخواستی را دارند، این موضوع را از مسؤولان وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌کند.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان