بخش ویژه «نقش‌های پارسی» و حضور ١٠ فیلم از ایران در جشنواره مسکو/ داوری رسول صدرعاملی در جشنواره‌


بخش ویژه «نقش‌های پارسی» و حضور ١٠ فیلم از ایران در جشنواره مسکو/ داوری رسول صدرعاملی در جشنواره‌

سینمای ایران با بخش ویژه «نقش‌های پارسی» و نمایش ١٠ فیلم حضوری پر رنگ و چشمگیر در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ سیدصادق موسوی مدیرکل دفتر امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی، با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مساعدت سازمان سینمایی ١٠ اثر از سینماگران ایران در بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: این جشنواره از ۴ الی ١٠ شهریورماه در مسکو برگزار می‌شود. این در حالی است که فیلم «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در بخش مسابقه اصلی و فیلم «هجده هزار پا» ساخته مهدی شاه‌محمدی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بخش مسابقه مستند جشنواره مسکو با دیگر آثار به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته وی، عطف به سفر رئیس سازمان سینمایی برای نخستین بار در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو، بخش ویژه‌ای با نام «نقش‌های پارسی» به سینمای ایران اختصاص داده شده و فیلم‌های «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی، «پسران دریا» ساخته حسین قاسمی جامی و افشین هاشمی و «بچه گرگ‌های دره سیب» ساخته فریدون نجفی هر سه از تولیدات بنیاد فارابی و فیلم‌های کوتاه «فشن» ساخته فردین انصاری، «دوآل پا» ساخته محمد رضا مرادی، «دکل» ساخته بابک مصطفوی و«جان داد» ساخته سهیلا پورمحمدی از تولیدات انجمن سینمای جوانان در این بخش ویژه اکران خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی با معرفی یکی از بخش‌های غیر رقابتی جشنواره امسال با عنوان «ردپای روسیه» که به تأثیر ادبیات و فرهنگ روسیه در آثار سینمایی اختصاص دارد، ادامه داد: فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» ساخته کاوه صباغ زاده از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در این بخش از جشنواره حضور دارد.

وی گفت: رسول صدر عاملی کارگردان نام آشنای ایرانی نیز در ترکیب هیات داوران بخش اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو حضور داشته و در کنار داورانی از کشورهای آفریقای جنوبی، ترکیه و روسیه آثار پذیرفته شده در این بخش را قضاوت خواهد کرد.

وی همچنین، از حضور فیلم‌های: «شکوه آرام» کارگردان ناهید حسن زاده، «گرازها» کارگردان غلام رضا جعفری، «هیچ کس در انتظار تو ‌نیست» کارگردان محسن اسلام زاده/ فیلم بلند مستند و فیلم کوتاه مستند «کوچی» کارگردان روح الله اکبری در جشنواره کازان روسیه خبر داد.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت