هند به دنبال ازسرگیری واردات گاز از روسیه


هند به دنبال ازسرگیری واردات گاز از روسیه

هند به دنبال ازسرگیری واردات گاز طبیعی از روسیه بر اساس یک قرارداد بلندمدت است.

هند به دنبال ازسرگیری واردات گاز از روسیه

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، مانوج جین، رئیس شرکت دولتی «گیل» (GAIL)، هند اعلام کرد، دهلی نو، در حال حاضر، برای ازسرگیری خرید گاز بر اساس یک قرارداد بلندمدت میان غول انرژی دولتی گازپروم و این شرکت، در حال مذاکره با روسیه است.

«گیل»، بزرگ ترین توزیع کننده گاز و اپراتور خط لوله ها در این کشورها، از ما می نتوانسته است تا واردات قبلی توافق شده را دریافت کند و مجبور شد تا عرضه گاز به مشتریان خود را کاهش دهد.

وی در نشست سالانه سهامداران افزود: «برخی موضوعات ضروری وجود دارد که تلاش می‌کنیم آنها را هم در سطح شرکت و هم در سطح دولت ها حل کنیم.»

جین تاکید کرد که این حجم قرارداد با گازپروم که حدود یک پنجم سبد گازی خارجی «گیل» معادل 14 میلیون تن در سال است، تحت تاثیر درگیری روسیه و اوکراین قرار گرفته است.

وی توضیح داد: «از اینرو، در مجموع، تاثیر قابل توجهی بر ما ندارد. تنها تاثیر آن 10 تا 15 درصد است.»

«گیل» یک قرارداد 20 ساله با گازپروم در سال 2012 امضا کرد. طبق شرایط قرارداد، قرار بود این شرکت سالانه 2.5 میلیون تن «ال‌ان‌جی» وارد کند. تامین گاز بر اساس این قرارداد در سال 2018 آغاز شد.

شرکت بازاریابی گازپروم سنگاپور (GMTS) این قرارداد را به نمایندگی از گازپروم امضا کرده بود. با این حال، GMTS یکی از واحدهای گازپروم آلمان بود و به عنوان بخشی از تحریم های غرب علیه روسیه توسط برلین توقیف شد.

پیش از این نیز بلومبرگ خبر داده بود، هند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت در جهان،‌ از ماه مارس واردات نفت از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 10 برابر کرده و دلیل آن هم تخفیف خوبی است که روس‌ها روی نفت خود گذاشته‌ اند.

این رسانه آمریکایی پیشتر هم نوشته بود، پالایشگاه‌ های بزرگ هند به میزان زیادی به معامله ‌گران خصوصی کوچک‌تر و کمتر شناخته شده برای افزایش خرید نفتِ با تخفیف روسیه روی آورده‌اند و این تخفیف‌‌ها آنقدر خوب است که خطر معامله با آنها را بپذیرند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی