جزئیات بهسازی جاده‌‌ها و پایانه‌‌های مرزی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین


جزئیات بهسازی جاده‌‌ها و پایانه‌‌های مرزی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال 1239 میلیارد تومان برای آماده‌سازی زیرساخت‌های سفر جاده‌ای اربعین تخصیص داده شد، بیش از 80 درصد کار بهسازی مسیرها و تکمیل زیرساخت‌ها انجام شده است و مابقی تا 10 روز پیش از شروع سفرهای اربعین به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داریوش امانی‌ امروز در نشست خبری در محل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: ‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دو ماموریت مهم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر عهده دارد یکی بحث نگهداری راه‌های کشور است، ما در حال حاضر 221 هزار کیلومتر راه اصلی شریانی، راه فرعی و راه روستایی داریم و این یک میراثی است که از گذشته به ما رسیده و ما باید سعی کنیم این میراث را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نحو مطلوب حفظ کنیم و به نسل ‌آینده تحویل دهیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بیشتر ین حجم حمل و نقل مسافر ‌کشور، بار و‌ ترانزیت از طریق جاده انجام می‌شود‌.

وی درباره تردد ناوگان شخصی در جاده‌ها، اظهار کرد:‌ ‌ضرورت دارد هر روز‌ به وضعیت جاده‌ها‌ رسیدگی و مشکلات راه‌ها برطرف شود.

امانی با اشاره به اینکه اولویت بعدی ما سیاست گذاری و هماهنگی در بخش جاده‌ای است، گفت: خوشبختانه سرمایه گذاری بخش خصوصی مناسب بوده است که از همین‌جا از سرمایه‌گذاران تشکر می‌کنیم، بیش از 99 درصد ایجاد مجتمع‌ها‌ و ناوگان توسط بخش خصوصی انجام می‌شود‌.

وی افزود: در حال حاضر 9828 مجتمع خدماتی رفاهی در حال بهره برداری داریم و 560 واحد در حال ساخت داریم و نزدیک به 630 واحد در حال پیگیری است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در حال حاضر به طور میانگین در هر 80 کیلومتر جاده‌های کشور یک مجتمع خدماتی-رفاهی وجود دارد که با تکمیل واحدهای در حال ساخت این رقم به 40 کیلومتر خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته‌ بیش از 50 درصد رشد ترانزیتی در کشور داشتیم و در 5 ماه نخست امسال 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ترانزیت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم که این نشان می‌دهد ما به درستی از ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده می‌کنیم‌

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: پایانه مرزی رازی‌ در مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: در بحث جابه‌جایی بار داخلی ما سال گذشته بیش از 515 میلیون تن جابه‌جایی بار توسط ناوگان جاده‌ای داشتیم، با همه سختی‌ها‌ رانندگان‌ ما و شرکت‌های حمل و نقل ما در کنار مردم بودند و هر جا نیاز به حضور این عزیزان بود تلاش کردند تا بارها روی زمین نماند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در بحث جابه‌جایی مسافر هم 121 میلیون نفر جابه‌جایی مسافر داشتیم که خوشبختانه نسبت به شرایط کرونا بیش از 100 درصد افزایش داشتیم، با توجه به اینکه ما اربعین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش داریم و ماموریت بزرگ ما بحث اربعین است، بر اساس برآوردهای ستاد اربعین، نزدیک به 5 میلیون نفر انشاءالله زائر اربعین خواهیم داشت‌.

امانی اظهار کرد: سازمان راهداری در ایام سفرهای اربعین و هماهنگی‌های قبل از آن، در سه مقوله ماموریت دارد یکی بحث جاده‌های منتهی به مرزهای خروجی به عراق است که 1505 کیلومتر جاده داریم، ما روی لکه‌گیری‌ جاده‌ها،‌ نصب گاردریل و خط کشی، کار ویژه انجام داده‌ایم،‌‌ از سال قبل کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع کردیم و امسال اعتبارات خوبی به این موضوع تخصیص داده شده است و 1239 میلیارد تومان به این قضیه اختصاص داده شد‌، در حال حاضر بیش از 80 درصد کار بهسازی مسیرها و تکمیل زیرساخت‌ها انجام شده و مابقی تا 10 روز پیش از شروع اربعین به پایان می‌رسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: موضوع دیگر ما رسیدگی به پایانه‌های مرزی با عراق است که از جمله مهم‌ترین پایانه ما پایانه مهران است،‌ در حوزه ایجاد سایبان و بحث ایجاد مه‌پاش و افزایش سرویس‌های بهداشتی و آبسردکن‌ها و سیستم سرمایشی بخش قابل توجهی از کارها انجام شد‌ و تا 10 روز آینده به ثمر خواهد نشست، همچنین در مورد گذرگاه‌های شلمچه و چذابه افزایش تعداد گیت‌های عبوری مدنظر است که در مراحل نهایی است.

امانی افزود: ‌بیش از 5550 میلیارد تومان برای پروژه‌هایی که امسال افتتاح می‌شود تخصیص دادیم که نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد