شکارچی روباه در بیله‌سوار دستگیر شد


شکارچی روباه در بیله‌سوار دستگیر شد

اردبیل- شکارچی متخلف در بیله‌سوار که اقدام به شکار یک قلاده روباه کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیله‌سوار ظهر یکشنبه در بازدید از مناطق شکار ممنوع شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: تمامی این مناطق تحت پوشش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست قرار دارد و هرگونه تحرکی از سوی شکارچیان کنترل می‌شود.

عسگر جبرائیلی از دستگیری شکارچی غیرمجاز و متخلف روباه در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز یک قلاده روباه در یکی از روستاهای شهرستان بیله‌سوار مغان، مأموران یگان حفاظت محیط زیست بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه زیستگاه‌های بومی بیله‌سوار محل زندگی انواع پرندگان و پستانداران وحشی، اهلی و حمایت شده است، گفت: هر نوع شکار غیرمجاز و بدون مجوز در این زیستگاه‌ها با برخورد شدید محیط‌بانان روبه‌رو خواهد شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیله‌سوار افزود: محیط‌بانان فرد متخلف را که با استفاده از یک قبضه سلاح شکاری ساچمه‌ای اقدام به تیراندازی در مجاورت منازل مسکونی روستا و اتلاف یک قلاده روباه کرده بود، شناسایی و دستگیر کردند و این شکارچی غیرمجاز و متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضائی شد.

جبرائیلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هرگونه شکار و صید گونه‌های حیات وحش غیر قانونی بوده و با متخلفان این حوزه برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیله‌سوار اضافه کرد: در سال‌های اخیر با انجام گشت و کنترل‌های منظم و تدابیر ویژه حفاظتی وضعیت جمعیتی انواع گونه‌های جانوری در این منطقه رو به بهبودی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا