مشارکت اوقاف استان مرکزی در ساخت 8100 واحد مسکونی نهضت ملی


مشارکت اوقاف استان مرکزی در ساخت 8100 واحد مسکونی نهضت ملی

اراک- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: این سازمان در ساخت ۸۱۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی با در اختیار قرار دادن ۶۵ هکتار از اراضی موقوفه سلطان حمید میرزا اراک مشارکت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالله واحدی ضمن تبریک هفته دولت افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی مشارکت در برنامه‌های اقتصادی و اشتغالزایی را در دستور کار خود قرار داده و در طول یکسال گذشته اقدامات مؤثری در این زمینه انجام داده است.

وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در حوزه سرمایه گذاری با هدف احیا و افزایش بهره وری موقوفات است، بیان کرد: مشارکت در ساخت ۸۱۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با در اختیار گذاشتن ۶۵ هکتار از اراضی موقوفه سلطان حمید میرزا در کلانشهر اراک و آغاز پروژه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت پرورش سالیانه ۵ هزار تن ماهی در بندر چارک استان هرمزگان با پیش بینی ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم از مهمترین طرح‌های این اداره کل در یک‌سال گذشته است.

حجت‌الاسلام واحدی پروژه پرورش میگو با ظرفیت پرورش سالیانه ۵۰ تن میگو در گمیشان استان گلستان با پیش بینی ایجاد ۳۴ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم، پروژه تولید تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی (موبایل مودم و تبلت) در شهرستان زرندیه با پیش بینی ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم و ۱۱ پروژه احداث مسکن در شهرستان اراک جمعاً به تعداد ۲۲۰ واحد مسکونی را از دیگر فعالیت‌های اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در یک سال گذشته عنوان کرد.

وی اضافه کرد: تکمیل و بهره برداری از پروژه تجاری کوثر واقع در شهرک الهیه اراک و احداث ۶ باب واحد تجاری در بازار آشتیان نیز در یک سال گذشته انجام شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: تقویت فعالیت‌های اقتصادی، رونق تولید و ایجاد اشتغال از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و برنامه‌های این نهاد انقلابی در سطح کشور نیز بر اساس این مهم تدوین شده است.

وی همچنین ادامه داد: اجرای نیات واقفین خیراندیش با موضوعات اجتماعی، خیریه و مذهبی از قبیل کمک به ایتام، دستگیری از خانواده‌های بی سرپرست، سادات مستمند و… جمعاً به مبلغ ۱۰۲ میلیارد ریال، تهیه و توزیع ۲۵ هزار سبد معیشتی شامل مواد غذایی و شوینده به مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال، طبخ و توزیع ۱۹۵ هزار پرس غذای گرم در مناسبت‌های مذهبی و ملی از مهمترین اقدامات یکساله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اجرای نیات واقفین و جذب منابع است.

تهیه جهیزیه برای ۸۵ نوعروس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: کمک به تهیه جهیزیه برای ۸۵ نوعروس، آزادسازی ۱۲ زندانی جرایم غیرعمد و کمک مالی به ۱۴۵ خانواده زندانیان، کمک به درمان ۴۰۰ بیمار بی بضاعت و تهیه ۱۰۲۶ بسته تحصیلی شامل کیف، دفتر و نوشت افزار و توزیع میان دانش آموزان بی بضاعت از دیگر اقدامات یکساله این اداره کل در حوزه فرهنگی است.

حجت‌الاسلام واحدی برگزاری ۱۳۰ کلاس آموزش سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه سطح استان، راه اندازی ۱۲ کارگاه آموزش، تولید و اشتغال در قالب کارگاه‌های خیاطی، فرش بافی، گلاب گیری و … در جوار بقاع متبرکه سطح استان، پذیرایی و اسکان ۱۲۵ هزار نفر از مسافران نوروزی در بقاع متبرکه سطح استان و اعزام ۳۵ نفر از کادر درمان به مشهد مقدس به پاس تلاش نفس گیر و موفقیت ایشان در مهار کرونا را از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در حوزه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در خصوص تلاش‌ها در حوزه امور قرآنی نیز گفت: ثبت نام ۱۴۰۳ نفر در مسابقات قرآن کریم که با رشد ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود و هم اکنون مسابقات مراحل شهرستانی و استانی برگزار شده و نفرات راه یافته به مرحله کشوری در حال آماده شدن برای حضور در مسابقات سراسری می‌باشند. همچنین اقدام شاخص دیگر در حوزه قرآن همکاری با صدا و سیمای استان مرکزی و شورای عالی قرآن کریم برای ضبط تلاوت‌های اذان گاهی در جوار بقاع متبرکه با حضور قاریان ممتاز استان بوده است.

حجت الاسلام واحدی همچنین یکی از برنامه‌های مهم پیش روی این اداره کل در نیمه دوم سال جاری را تبیین کرد و گفت: تهیه اطلس موقوفات استان و احصاء مشکلات مردم در شهرها و روستاهای موقوفه که سهم وقف در آنها به صورت مُشاعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا