رشد 38 درصدی ارزآوری در صادرات محصولات پتروشیمی


سخنگوی گمرک گفت:از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ۱۶ میلیون و ۵۵۴ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش ۹ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار از کشورمان به سایر کشور‌ها صادر شده که با وجود کاهش ۱۲.۶ درصدی در وزن، ۳۸ درصد ارزآوری بیشتر نسبت به مدت مشابه داشته اند.

رشد 38 درصدی ارزآوری در صادرات محصولات پتروشیمی

بورس نیوز: سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ۱۶ میلیون و ۵۵۴ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش ۹ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار از کشورمان به سایر کشور‌ها صادر شده که با وجود کاهش ۱۲.۶ درصدی در وزن، ۳۸ درصد ارزآوری بیشتر نسبت به مدت مشابه داشته اند.

وی افزود: کل صادرات کالا‌های ایرانی در ۵ ماه نخست امسال ۴۴ میلیون و ۷۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار بوده که از این میزان ۱۶ میلیون و ۵۵۴ هزار تن به ارزش ۹ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار محصولات پتروشیمی بوده است که ۳۸ درصدِوزن و ۴۴ درصدِ ارزش کل صادرات ۵ ماهه را به خود اختصاص داده است.

لطیفی در خصوص اقلام عمده صادراتی کالا‌های پتروشیمی گفت: پنج قلم اول کالا‌های صادراتی کشور، محصولات پتروشیمی بوده و در این میان پروپان مایع شده به وزن دو میلیون و ۲۷۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۴۸ میلیون دلار، در صدر محصولات صادراتی قرار دارد که نسبت به مدت مشابه با رشد ۵۹ درصدی در وزن و ۱۸۸ درصدی در ارزش همراه بوده است.

سخنگوی گمرک توضیح داد: متانول با ۳ میلیون و ۹۸۳ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار دومین محصول ارز آور پتروشیمی‌ها و دومین محصول صادراتی کشور در پنج ماهه امسال بود که ۱۲ درصد در وزن و ۴۳ درصد در ارزش رشد داشته است.

لطیفی افزود: گاز طبیعی مایع شده با ۳ میلیون و ۱۷۳ هزار تن به ارزش ۹۶۱ میلیون دلار و رشد یک درصدی، اوره با یک میلیون و ۵۵۵ هزار تن به ارزش ۹۵۸ میلیون دلار و رشد ۷۹ درصدی و بوتان مایع شده با یک میلیون و ۳۲۶ هزار تن به ارزش ۹۴۰ میلیون دلار و رشد ۱۳۶ درصدی به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم اقلام عمده کالا‌های صادراتی کشور و پتروشیمی‌ها در پنج ماهه نخست امسال بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس