عشایر آذربایجان غربی سالانه 50 هزارتن شیر تولید می کنند


عشایر آذربایجان غربی سالانه 50 هزارتن شیر تولید می کنند

ارومیه – مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: عشایر استان با تولید سالانه بیش از ۵۰ هزار تن شیر رتبه اول تولید شیر در کشور را دارند.

علی ناجی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ظرفیت‌های عشایر استان و جایگاه خاص آنها در کشور افزود: عشایر استان شامل ۲۰ هزار و ۴۴۳ خانوار رسمی با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه بوده و دارای دو میلیون واحد دامی هستند که علاوه بر تولید ۵۰ هزار تن شیر، سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز و ۲۵ درصد مواد پروتئینی را تولید می‌کنند.

وی افزود: آذربایجان غربی دارای دو میلیون عرصه مراتع و منابع بوده که از این میزان بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار آن قلمروی زیستی است.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های عشایر استان در بخش صنایع دستی است، افزود: عشایر استان با تولید سالانه بیش از سه هزار تن صنایع دستی رتبه سوم کشوری را در این بخش دارد.

ناجی گفت: در یکسال گذشته ۱۵۰ کیلومتر از ایل راه عشایری مرمت و بازسازی شده و ۱۶ کیلومتر آبرسانی انجام شده و ۶۴ دستگاه تانکر آب رسان سیار برای آبرسانی عشایر مستقر شده است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال جاری ۴۰۰ واحد آبشخور دامی برای آبرسانی به دام‌های عشایری تأمین شده است‌.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»