همدردی دمشق با دولت و ملت پاکستان به سبب قربانیان سیل


همدردی دمشق با دولت و ملت پاکستان به سبب قربانیان سیل

سوریه با دولت و ملت پاکستان به خاطر جاری شدن سیل و جان باختن شماری از شهروندان پاکستانی ابراز همدردی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، سوریه با دولت و ملت پاکستان به خاطر جاری شدن سیل و جان باختن شماری از شهروندان پاکستانی ابراز همدردی کرد.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه بار دیگر مراتب تاسف خود را از بارش بارانهای سیل آسا و جاری شدن سیل در برخی مناطق پاکستان که به جان باختن شماری از شهروندان پاکستانی منجر شد و خسارات سنگینی به بار آورد، اعلام می دارد.

این منبع تاکید کرد: سوریه مراتب همدردی عمیق خود را با دولت و ملت پاکستان ابراز می دارد و از جامعه جهانی می خواهد که در ارائه کمک های انسان دوستانه برای نجات جان کودکان و زنان و سالخوردگان سیل زده اقدام عاجل و فوری به عمل آورند.

منبع مذکور اعلام کرد: ما مراتب تسلیت خود را به خانواده قربانیان و دولت پاکستان ابراز می داریم و برای مصدومان شفای عاجل آرزو داریم.

لازم به ذکر است که مرکز ملی مدیریت بحران کشور پاکستان اعلام کرد که شمار قربانیان سیلاب مانسون، از ماه ژوئن تاکنون به یک هزار و ۳۳ تن رسیده است. بر اساس اعلام این مرکز، در شبانه‌روز گذشته و در پی تداوم بارندگی شدید در بخش‌هایی از پاکستان، ۱۱۹ نفر دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اعلام مقامات کشور پاکستان، سیلاب امسال بیش از ۳۳ میلیون نفر (یعنی یک نفر از هر هفت شهروند پاکستان) را تحت تأثیر قرار داده و حدود یک میلیون خانه را تخریب کرده است.

مرکز ملی مدیریت بحران پاکستان همچنین اعلام کرده که بیش از ۲ میلیون هکتار از محصولات زیر کشت این کشور از بین رفته و سه هزار و ۴۵۱ کیلومتر جاده و ۱۴۹ پل تخریب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)