پیگیری اخذ اعتبار 100 میلیارد تومانی برای تاسیس شهرک دانش بنیان


پیگیری اخذ اعتبار 100 میلیارد تومانی برای تاسیس شهرک دانش بنیان

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان گفت: پیگیر اخذ اعتبار۱۰۰ میلیارد تومانی برای تاسیس شهرک دانش بنیان در استان کرمانشاه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم بعد از ظهر یکشنبه در در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و فناور در کرمانشاه که در برج فناوری برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه پارک علم و فناوری در استان کرمانشاه در مدت زمان فعالیت خود توانسته با تلاش‌های بسیار در راستای توسعه و ارتقا فعالیت‌های دانش بنیان ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مستمر و دلسوزانه پارک علم و فناوری در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، افزود: طبق بازدیدهای انجام شده از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان جای امیدواری در این حوزه بسیار است و تاکنون نیز ظرفیت‌های خوبی از طریق است شرک‌ها در استان کرمانشاه شناسایی و به کار گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: به منظور استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استان کرمانشاه نیازمند به بازدید مدیران استانی از این شرکت‌ها و دستاوردهای آنها خواهیم بود تا برای بکارگیری آنها بیشتر آشنا لازم را داشته باشند.

امیری مقدم با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه طرح احداث شهرک برای شرکت‌های دانش بنیان مورد پذیرش قرار گرفت، عنوان کرد: طی این سفر و با ارائه جزئیات این طرح این اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومانی برای احداث آن از سوی رئیس جمهور وعده داده شد که برای تحقق اجرای این طرح و اخذ اعتبار آن پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در صورت اخذ این اعتبار بدون معطلی اقدامات لازم برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم در شهرک شرکت‌های دانش بنیان در زمینی ۵۰ هکتاری از اراضی پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از سر گرفته می‌شود.

استاندار کرمانشاه به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاکید و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش بنیان با نیروهای جوان و متخصص خود برای تولید و رفع نیاز کشور و استان اقدامات جدی را آغاز کرده‌اند لازم و ضروری است که با در نظر گرفته تلاش‌های آنها حمایت لازم و کافی از آنها صورت گیرد.

امیری مقدم از تشکیل ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان کرمانشاه خبر داد و مطرح کرد: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و و واحدهای فناور در استان کرمانشاه ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاد دانش بنیان خواهد شد تا پیگیرهای لازم برای رفع مشکلات این شرکت‌ها و ارتقا و توسعه فعالیت‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به افزایش ۲ برابری ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، متذکر شد: یکی از ملزومات در استان کرمانشاه افزایش ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور است که به همین منظور و برای تحقق اهداف ترسیم شده در این مسیر نیازمند همکاری همه دستگاه و مسئولین هستم تا حمایت لازم از این شرکت‌ها انجام گیرد.

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین نقش‌های شرکت‌های دانش بنیان ایجاد اشتغال پایدار است که برای حمایت از فعالیت‌های آنها دستگاه‌های مرتبط به ویژه بانک باید در ارائه تسهیلات مورد نیاز آنها بیشتر پای کار باشد.

امیری مقدم با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها محصولات صادراتی به کشورهای اروپایی را دارند، افزود: با وجود این ظرفیت‌های ارزشمند اما شاهد گله‌مندی برخی از این شرکت‌ها از به عدم خرید محصولات تولید شده در داخل استان هستیم که این مسئله قابل پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: برای حمایت از محصولات تولید شده‌ای که در داخل استان کرمانشاه صورت می‌گیرد اجازه واردات محصول مشابه به دستگاه‌های داخلی داده نمی‌شود و باید از محصولات باکیفیتی که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود برای پیشبرد فعالیت‌های خود استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا