حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه از 1000 شرکت دانش بنیان


حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه از 1000 شرکت دانش بنیان

کرمانشاه- رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری در کرمانشاه یک هزار شرکت دانش بنیان مورد حمایت این مجموعه قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک آزادی ظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که با حضور استاندار کرمانشاه در برج فناوری کرمانشاه صورت گرفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این نمایشگاه از پنجم تا نهم شهریور ماه همه روزه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر و بعدازظهرها از ساعت ۱۵ تا ۱۸ بر پا خواهد بود که بازدید در روز چهارشنبه نهم شهریورماه برای عموم آزاد است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه ۱۵۰ محصول از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری نمایش وجود دارد، افزود: برخی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه تنها تولید کنندگان محصولاتی در کل کشور و یا حتی خاورمیانه هستند که با وجود آنها از واردات برخی محصولات به کشور جلوگیری می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به هدف از برپایی نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: آشنایی مدیران، مسئولان و بخش‌های دولتی با توانایی‌های شرکت‌ها و واحدهای فناوری که مورد حمایت پارک علم و فناوری هستند یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

آزادی به تعامل بخش دولتی با شرکت‌های دانش بنیان در راستای رفع نیازهای استان اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این نمایشگاه طراحی ۱۰پ نل تخصصی است که کارشناسان در دستگاه‌های مختلف به نیاز و مطالبات شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور پاسخگو خواهند بود.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت مجموعه پارک علم و فناوری بیش از ۷۰۰ واحد فناوری مورد حمایت قرار گرفته‌اند و هم اکنون نیز حدود ۳۰۰ شرکت دیگر مورد حمایت این مجموعه قرار گرفته‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه به اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر در شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با این وجود اما تاکنون بهره برداری مناسب با توجه به ظرفیت‌های این شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان کرمانشاه صورت نگرفته است‌.

آزادی به نقش مؤثر شرکت‌های دانش‌بنیان در رونق اقتصاد استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان محصولاتی تولیدی خود را به کشورهای اروپایی صادر می‌کنند اما مورد حمایت داخلی قرار نگرفته‌اند.

وی با ابراز امیدواری برای بهره برداری بیشتر و بهتر تا پایان سال جاری، عنوان کرد: به دلیل نام گذاری سال ۱۴۰۱ به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین مشروط به همکاری و توجه بیشتر به این شرکت‌ها می‌توان شاهد انسجام، تعامل و همگرایی بیشتر بین بخش‌های مختلف دولتی و دانش بنیان به منظور بهره برداری از ظرفیت این شرکت‌ها در استان کرمانشاه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ