اولین رانندگی با گوردون موری T50 در جاده‌های عمومی


اولین رانندگی با گوردون موری T50 در جاده‌های عمومی

هرچند گوردون موری T50 خودرویی نیست که پس از خرید توسط مالکین زیاد با آن رانندگی شود اما این هایپرکار بریتانیایی هنوز هم باید در خیابان‌های عمومی خودروی راحتی باشد. به همین دلیل، رانندهٔ آزمایشی تیم توسعهٔ T50 «داریو فرانچیتی» یک T50 پروتوتایپ را...

هرچند گوردون موری T50 خودرویی نیست که پس از خرید توسط مالکین زیاد با آن رانندگی شود اما این هایپرکار بریتانیایی هنوز هم باید در خیابان‌های عمومی خودروی راحتی باشد. به همین دلیل، رانندهٔ آزمایشی تیم توسعهٔ T50 «داریو فرانچیتی» یک T50 پروتوتایپ را قرض گرفته تا با آن در خیابان‌های ایتالیا رانندگی کند و ببیند این ماشین در خارج از پیست چگونه خواهد بود. نتیجهٔ این کار بسیار خوب است. فرانچیتی که یکی از اعضای تالار مشاهیر اتومبیل‌رانی آمریکا است، در این ویدئو در ناردوی ایتالیا یعنی نزدیک پیست دایره‌ای معروف فولکس‌واگن دیده می‌شود.

اولین رانندگی با گوردون موری T50 در جاده‌های عمومی

وی T50 را برای یک رانندگی کوتاه قرض گرفته اما خیلی دوست دارد که مدت بیشتری پشت فرمان این ماشین بنشیند زیرا می‌گوید:

ما اینجا در جنوب ایتالیا هستیم و با خودم فکر می‌کنم که آیا گوردون موری به من اجازه می‌دهد خودرو را به شلفورد بریتانیا بازگردانم زیرا فکر می‌کنم این یک سفر جاده‌ای حماسی باشد. البته با توجه به اینکه هنوز فرایند توسعه به پایان نرسیده، هنوز کاملاً از خودرو راضی نیستم.

اولین رانندگی با گوردون موری T50 در جاده‌های عمومی

فرانچیتی علاوه بر اینکه یکی از اعضای تیم توسعهٔ T50 است، یکی از طرفداران سرشناس این خودرو هم به‌حساب می‌آید و پیش از این در ویدئوی دیگری که توسط شرکت گوردون موری اتوموتیو منتشر شده بود با یک نمونهٔ آزمایشی آن رانندگی کرد. وی در آن زمان گفت:

این بهترین پیشرانه‌ای است که تاکنون با آن رانندگی کرده‌ام. این حتی در ابتدایی‌ترین شرایط خود هم بهترین است.

اولین رانندگی با گوردون موری T50 در جاده‌های عمومی

در این ویدئوی جدید نیز پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V12 کاسورث به‌طور باورنکردنی دور می‌گیرد. این موتور که می‌تواند به دور ۱۲ هزار rpm برسد، ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند هرچند که آزمایشات نشان داده‌اند که توان تولید قدرتی در حدود ۶۷۰ اسب بخار را هم دارد. از T50 تنها صد دستگاه به همراه ۲۵ دستگاه نسخهٔ مخصوص پیست T50S نیکی لائودا ساخته خواهد شد و این ویدئو نشان می‌دهد که خریداران باید بسیار هیجان‌زده باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید