مصاف وزنه‌برداران ارمنی و کلمبیایی با تابعیت بحرین


مصاف وزنه‌برداران ارمنی و کلمبیایی با تابعیت بحرین

«گور میناسیان» مدال آور المپیکی ارمنستان و «لسمن پاردس» وزنه‌بردار کلمبیایی صاحب رکورد جهانی با ملیت بحرینی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میناسیان دارای مدال نقره بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و پاردس صاحب رکورد حرکت یک ضرب دسته ۹۶ کیلوگرم جهان است که به گفته ابراهیم ایشاک، رئیس فدراسیون وزنه برداری بحرین، حضور این دو چهره در کنار قوی‌ترین کشورهای صاحب سبک آسیا، سطح رقابت‌ها را به سطح مسابقات جهانی نزدیک خواهد کرد.

میناسیان ۲۷ ساله از سال ۲۰۱۶ تاکنون پنج بار در رقابتهای قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک بعد از لاشاتالاخادزه گرجستانی، روی سکوی کسب مدال ایستاده که بهترین رکورد وی ۴۶۴ کیلوگرم است. پاردس ۲۶ ساله هم رکورد یک ضرب ۱۸۷ کیلوگرم را در مسابقات قهرمانی جهان در دسته ۹۶ کیلوگرم ثبت کرد.

شاید یکی از دلایل موافقت فدراسیون‌های ملی با تغییر تابعیت ستارگان ملی پوش، کاهش سهمیه حضور در بازی‌های المپیک به سه نفر است و دو کشور گرجستان و ارمنستان که دارای چهره‌ها و پتانسیل بسیاری برای معرفی وزنه بردار هستند، از این فرصت استفاده می‌کنند. در نتیجه اعمال همین سیاست، میناسیان و پاردس در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور نداشتند.

بحرین برای نخستین بار میزبانی مسابقات وزنه برداری در این سطح را برعهده گرفته و تاکنون در رقابت‌های قهرمانی قاره‌ای و جهانی (بزرگسالان) هیچ مدالی کسب نکرده اما برای توسعه رده‌های سنی پایه برنامه‌هایی دارد.

نخستین مدال تاریخ وزنه برداری بحرین، مدال برنز حسین السیف است که اخیراً در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا در تاشکند ازب کستان به دست آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وزنه‌برداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان