عمر مفید ساختمان‌ها به 50 سال می‌رسد


عمر مفید ساختمان‌ها به 50 سال می‌رسد

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: هم اکنون عمر مفید ساختمان‌ها در کشور ۲۶ سال است که با اجرای آزمایش‌های فنی و مکانیک خاک طول عمر واحد‌های مسکونی به ۵۰ سال می‌رسد.

مجید کیانپور گفت: در یک سال گذشته بیش از ۳ میلیون مورد آزمایش در قالب ۶۰۰ نوع متنوع در پروژه‌های عمرانی سراسر کشور به ثبت رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، بیش از ۵۰ واحد آزمایشگاه محلی در سراسر کشور رونمایی شده که در راستای پایش کیفیت و انجام آزمایش‌های مورد نیاز پروژه‌های مهم عمرانی سراسر کشور صورت گرفته است. این آزمایشگاه ها در حوزه فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در استان‌های تهران، البرز، قم، ایلام، کردستان، کرمان، خراسان جنوبی، خوزستان، گیلان، سمنان، کرمانشاه و اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده اند. در استان تهران به صورت نمادین ۵ آزمایشگاه محلی به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

او می‌گوید: هم اکنون عمر مفید ساختمان در کشور ۲۶ سال است. با اجرای آزمایش‌های خاک توسط این شرکت سعی داریم عمر مفید ساختمان‌ها را به ۵۰ سال برسانیم.

کیان پور گفت: تمامی پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حال اجرا است چراکه افزایش ارتقای کیفی این پروژه‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در حوزه مسکن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قرارداد امری تا 2027 تمدید شد