خسروی‌وفا: دموکراسی را در انتخابات دیدیم/ مسیر صالحی‌امیری را دنبال می‌کنم/ تقابلی با وزارت و فدراسیون‌ها نداریم


خسروی‌وفا: دموکراسی را در انتخابات دیدیم/ مسیر صالحی‌امیری را دنبال می‌کنم/ تقابلی با وزارت و فدراسیون‌ها نداریم

رئیس جدید کمیته ملی المپیک گفت: امروز شاهد انتخاباتی بودیم که در فضای دموکراسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود خسروی‌وفا بعد از پایان مجمع کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: به همه شما تبریک می‌گویم. خوشحالم که رقابت نزدیک و صمیمانه داشتیم، انتخابات دموکراسی و فضای خوب انتخاباتی را شاهد بودیم. همان طور که دبیر گفت اعضای انتخاب شده نماینده همه فدراسیون‌ها هستند. از وزیر ورزش که سعه صدر به خرج داد تشکر می‌کنم، از هیات اجرایی که مورد هجمه قرار داشتند تشکر می‌کنم، این اتفاق اشکال اساسنامه بود که رفع می‌کنیم.

* ادامه مسیر و سیاست صالحی امیری

وی افزود: سعی می‌کنم مسیر آقای صالحی‌امیری را دنبال کنم چون از او درس‌های زیادی گرفتم. از او قول گرفتم در امور مختلف که می‌تواند ورزش را به مسیر خوب ببرد به ما کمک کند. از او در هیات اجرایی دعوت می‌کنم تا روزهایی که دستورالعمل حساس است کنار ما باشد.

* هیچ تقابلی با هیچ فدراسیون و وزارت ورزش نخواهم داشت

رئیس جدید کمیته ملی المپیک، یادآور شد: مجمع به من اعتماد کرد، سعی می‌کنم فضای آرامی را مدیریت کنیم. من هیچ تقابلی با هیچ فدراسیون و وزارت ورزش نخواهم داشت. سعی می‌کنم سیاست‌های صالحی‌امیری را ادامه دهم. از آقای ساعی و دبیر تشکر می‌کنم که امروز حضور داشتند چون برایم مهم بود. از آقای میراسماعیلی تشکر می‌کنم که به نفع من کنار رفت البته من راضی نبودم. خوشحالم که آقای حیدر برمان در نشست بود و این دموکراسی را دید. تعداد بانوان در مجمع کم بود و امیدوارم که این ظرفیت در آینده بیشتر شود.

*مدیریت من بر مبنای تعامل و هماهنگی با دستکاه حاکمیتی و نهادهای ورزشی است

به گزارش فارس، خسروی وفا در جمع خبرنگاران درمورد برنامه‌هایش برای کمیته ملی المپیک و اولین کاری که قرار است در این کمیته انجام بدهد، گفت: خواستم از همه تشکر کنم اما شما بگویید خسروی وفا از همه تشکر کرد. تجربه چهار دهه‌ای من در ورزش را می‌دانید. مدیریت من بر مبنای تعامل و هماهنگی با دستکاه حاکمیتی و نهادهای ورزشی است. در این زمینه همانگونه که صالحی امیری اشاره کرد، پیشنهاد ابتدایی را قبل از آغاز امسال حمید سجادی به من داد و سپس صالحی امیری.

* وفاق مهمترین موضوعی است که باید به آن بپردازیم

وی افزود: به هر حال این بار روی دوش من و هیات اجرایی جوان و متخصص ورزشی گذاشته شد. به یقین سعی داریم همین مسیر را با سیاست‌ها و نقطه نظرات جدید دنبال کنیم. اولین کار ما این است که هشت صبح فردا اولین جلسه هیات اجرایی را برگزار کنیم. هدف ما معلوم است. ارتقای کیفیت مسابقات ورزشی و حضور باکیفیت در بازی‌های آسیایی با کسب سهمیه‌های مناسب که در شان ورزش کشور باشد. همانگونه که دوستان گفتند وفاق مهمترین موضوعی است که باید به آن بپردازیم.

*می‌خواهیم در این دوره به ورزشکاران بیشتر توجه کنیم

رئیس جدید کمیته ملی المپیک تصریح کرد: با وزارت ورزش، فدراسیون‌ها و نهاد حاکم هماهنگی‌های لازم را خواهم داشت تا ورزش کشور که ظرفیت دارد بیشتر از این ارتقا پیدا کند. همچنین می‌خواهیم در این دوره به ورزشکاران بیشتر توجه کنیم. از مسیری که صالحی امیری طی کرده باید به الگوهای فرهنگی، بحث بودجه، تاریخ شفاهی، بازسازی و نوسازی کمیته و آکادمی المپیک اشاره کنم و باید این مسیر را ادامه بدهیم.

*احساس می‌کنم صالحی امیری نرفته است

خسروی وفا تصریح کرد: احساس می‌کنم صالحی امیری نرفته است. همانگونه که عضو افتخاری مجمع کمیته المپیک شد و مجمع به او رای داد. قرار شد هر جا احساس کردیم باید از تجربیاتش استفاده کنیم در کنار ما در هیات اجرایی قرار بگیرد و به این امید هستیم که ما را تنها نگذارد. امروز قرار نیست باری از روی دوش برداشته شود و فکر کند که می‌خواهد برود. بار دیگر از رسانه‌هایی که در این سال‌ها به ورز‌ش‌های المپیکی و پارالمپیکی کمک کردند باز هم این مسیر ادامه پیدا کند.

* از فردا نایب رئیس مسئولیت‌های کمیته پارالمپیک را برعهده می‌گیرد

وی درباره اینکه آیا همچنان رئیس کمیته ملی پارالمپیک هم خواهد ماند، پاسخ داد: انتخابات کمیته ملی پارالمپیک در آذر برگزار می‌شود. سعی دارم کارم را در کمیته ملی المپیک که حساس است متمرکز کنم و به همین دلیل هماهنگ کردیم از صبح فردا نایب رئیس مسئولیت‌ها را در پارالمپیک برعهده بگیرد. به این دلیل که دو کمیته در یک ساختمان و کنار هم هستند سعی داریم وقفه‌ای ایجاد نشود و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم