سامانه جامع اطلاعات و آمار به زودی در اختیار همه قرار می گیرد


سامانه جامع اطلاعات و آمار به زودی در اختیار همه قرار می گیرد

تهران- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سامانه جامع اطلاعات و آمار به زودی در اختیار همه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علاالدین ازوجی عصر یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی سامانه جامع اطلاعات و آمار استان تهران نیز در جمع خبرنگاران گفت: وجود آمار دقیق در تمامی حوزه‌ها، لازمه تصمیم گیری و تصمیم سازی مسئولان در برنامه ریزی کشور است.

وی افزود: بهینه سازی نظام آماری یکپارچه، جمع آوری آمار استاندارد، دسترسی آسان و سریع به آمار و جلوگیری از موازی کاری از اهداف ایجاد سامانه جامع آمار و اطلاعات است و این سامانه پاسخگوی نظام آماری و برنامه ریزی خواهد بود.

ازوجی گفت: در آینده نزدیک، سامانه جامع اطلاعات و آمار در اختیار همگان خواهد بود تا اطلاعات آن در حوزه‌های کارشناسی و پژوهشی مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خاطر نشان کرد: بخشی از خروجی اطلاعات این سامانه، علاوه بر بهره مندی مسئولان در امر تصمیم گیری، در تدوین برنامه هفتم توسعه نیز کمک خواهد کرد.

مسعود افشین، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در سخنانی، اهداف این سامانه را جمع آوری آنلاین آمار و اطلاعات از مراکز مختلف تولید کننده آمار دانست و عنوان داشت: ایجاد پایگاه اطلاعاتی کامل و متن محور، مدیریت اطلاعات به صورت اساسی و قلم محور، انتشار آمار، تهیه گزارشات و داشبوردهای مدیریتی از ویژگی‌های این سامانه است.

وی افزود: در این سامانه، دسترسی به سالنامه‌های آماری، نتایج سرشماری‌های نشریات شاخص‌های فصلی در سال‌های مختلف و دسترسی یکپارچه به سالنامه آماری دستگاه‌های اجرایی فراهم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟