اعضای مجمع کمیته ملی المپیک بعد از انتخابات چه گفتند؟/ خسروی وفا، نتیجه یک انتخابات دموکراتیک


اعضای مجمع کمیته ملی المپیک بعد از انتخابات چه گفتند؟/ خسروی وفا، نتیجه یک انتخابات دموکراتیک

اعضای مجمع کمیته ملی المپیک بعد از انتخابات صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتخابات کمیته ملی المپیک امروز برگزار شد و در پایان یک رقابت داغ و نفسگیر محمود خسروی وفا به عنوان رئیس جدید این نهاد انتخاب شد. همچنین نواب رئیس و اعضای جدید هیات اجرایی نیز انتخاب شدند تا کمیته ملی المپیک کابینه خود را تمام و کمال بشناسد.

در پایان این انتخابات اعضای مجمع کمیته ملی المپیک صحبت کردند.

دبیر: هر کسی که برای خودش کار کند، رای نمی‌آورد

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی پس از پایان انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: مجمع خوب و سالمی بود که سلامت پیش رفت اما پیام‌هایی داشت. یکی در انتخاب رئیس ۲۸ به ۲۷ که باید تحلیل شود و وزارت و کمیته بفهمند مشکل کجاست. این تحلیل دارد و باید بحث بشود. این شکلی که فکر می‌کنند، نیست. ۴ سال دیگر همه باید خودشان را الان ببینند.

وی با اشاره به عدم رای اعضای هیات اجرایی گفت: یکی از آن اعضا رای نیاورد. هر کسی که برای خودش کار کند، رای نمی‌آورد. هیات اجرایی هر طور ببینی، مشکل داشت. کمیسیون ورزشکار و خبره مشکل داشت. آیا واقعا‌ خبره‌های ورزش این‌ها هستند؟ چطور روی‌شان شد؟ مجمع جواب‌شان را داد. عدالت، برابری نیست. این اسلام نیست و کمونیست است. اسلام می‌گوید با زحمت باید برداشت کرد. حق کشتی این نیست. من برای نفس صحبت نمی‌کنم. اگر کسی کار برای خدا بکند، مشخص است. باید برای همه فدراسیون‌ها بدوند نه این که برای فدراسیون خودشان. این هم درسی برای زندگی‌شان است.

وی درباره اینکه ظاهرا از رای نیاوردن اعضای هیات اجرایی خوشحال شده، گفت: خوشحال نشدم، تاکید کردم کسی که برای خودش کار کند، آخرش این است. پاکدل و داورزنی باید به همه کمک کنند.

دبیر درباره انتقاداتش درباره بودجه کشتی به کمیته ملی المپیک بیان کرد: بودجه ای هستم و آماری حرف می‌زنم، ۶۷ درصد مدال‌های المپیک را کشتی آورده که باید به ۸۰ درصد می‌رسید. وقتی مدال جهانی بیاوریم که بحث فرق می‌کند و ۸۲ درصد مدال‌ها را کشتی آورده. بودجه کمیته یک پنجاهم هم نیست. مگر خمره رنگرزی است با این بودجه و حمایت مدال المپیک بیاوریم؟ می‌توانیم در ۲ المپیک ۱۱ مدال جبران کنیم. ما ۲ فدراسیون هستیم. باید به همه بدهند اما هر کس به اندازه حق خودش. وقتی به پولادگر حرف می‌زنم، چون حرف غیرکارشناسی زده. حرف من همین است. بنا با ۴ طلای المپیک نیاید این‌جا بنشیند؟ چینش این است؟

وی درباره اینکه چرا در انتخابات کاندیدا نشد، پاسخ داد: کاندیدا نشدم و مرا زوری آوردند. من که شورا بوده‌ام و ۲ دور مستقل در تهران رای آوردم. دور سوم نمی‌خواستم بیایم و در عالم سیاست حرف و حدیث است. من و چمران علی‌البدل شدیم و بدون لیست باز هم اول و دوم بودیم. دور اول هم نمی‌خواستم شورا بروم و می‌خواستم رییس فدراسیون شوم که برای لج‌بازی رفتم شورای شهر. من در اوایل پیاده بودم و بعد وقت گذاشتم.

رئیس فدراسیون کشتی درباره انتخاب خسروی وفا به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک بیان داشت: خسروی‌وفا خیلی عزیز است و زندگی‌اش را پای ورزش و نظام گذاشته و صبح مفصل با هم حرف زدیم. در شورای سوم چرا من به برخی ها رای دادم و این‌ها مشورت با او بوده. در هیات اجرایی که رای آورده.

وی درباره حذف نماینده کشتی از انتخابات هم گفت: رای ما به حق سوزانده شد. من گله داشتم و کاندید نشدم. موضوع شرعی بود و باید رای می‌دادم. درباره ۲ نفر دیگر هم که دور دوم آمدند تحلیل دارم. نمی‌توانم بگویم کجا بوده‌اند.

وی در پایان گفت: از این انتخاب رئیس باید درس بگیریم. همه‌چیز آن جور که ما فکر می‌کنیم، نیست. من ریاست‌جمهوری به هرکسی رای دادم، نیاورد اما امسال هم رای آوردند و هم نیاوردند. خسروی وفا گزینه خوبی است و علی‌نژاد هم انتخاب می‌شد، مزیت داشت. او جوان است و زبان بلد اما خسروی‌وفا تجربه دارد ولی باید تیم قوی و جوان بگذارد. او می تواند کار را جمع کند.

باقرزاده: در هیچ مجمعی چنین انتخاباتی ندیده بودم

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی پس از پایان انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: یکی از بهترین انتخابات‌هایی بوده که در کمیته المپیک داشتیم. تقریبا قبل‌ها نتیجه مشخص بود و الان انتخابات با رقابتی سالم و دوستانه داشتیم. در هیچ مجمعی ندیده بودم.

باقرزاده درباره اینکه ظاهرا رای او به سبد خسروی نژاد ریخته شده، گفت: اینگونه نیست که رای من به سبد خسروی‌وفا بریزد. مجمع آزادانه داشتیم و ۲ نفر هم اضافه شدند. رقابت نزدیکی وجود داشت و من چنین چیزی ندیده بودم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره بلاتکلیفی فدراسیون شمشیربازی بیان کرد: وزارت ورزش روی اساسنامه فدراسیون شمشیربازی کار می‌کند و تابع هر تصمیم هستیم. فعلا سرپرست هستم و ادامه می‌دهم ولی طرح جدیدی درباره هیات‌ها و اساسنامه نیاز است. دیروز در گردهمایی مشترک ۲ بحث اصلی درباره آیین نامه هیات‌ها و اساسنامه بوده.

وی با اشاره به دستاوردهای این رشته گفت: به تاریخ شمشیربازی نگاه کنید، بعد از انقلاب ۱۵ سال تعطیل بودیم و زیرساخت نداشتیم. سال ۸۲ با ۶ هیات کیف به دست و بدون اتاق بودیم اما الان در قونیه تیم سابر قهرمان شده و وزیر ترکیه استادیوم را ترک کرده. دنیا به شمشیربازی ایران نگاه دارد. ما تا مدال المپیک پیش رفتیم و مدال جهانی هم گرفتیم. برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو از من انتظار طلا داشتند که این افتخار من است. منی که کشتی و وزنه برداری نیستم.

پاکدل: به من توصیه نشد به کسی خاصی رای بدهم

علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال پس از پایان انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: خوشحالم که امروز ورزش ایران برنده شد و دغدغه اصلی ما این بود که انتخابات برگزار شود چون نشدن آن با توجه به بازیهای آسیایی و المپیک و آسیایی جدی بود. به آقای خسروی‌وفا تبریک می‌گویم و از علی‌نژاد متشکرم. امیدوارم همه کمک کنند. کسی در این انتخابات به دنبال منفعت شخصی نبود چرا که مجمع به رسمیت و برگزاری رسید.

وی درباره انتخاب خودش در هیات اجرایی گفت: تشکر می‌کنم از بزرگانی که در مجمع به من اعتماد کردند. به عنوان نماینده ۵۱ فدراسیون، ورزشکاران و قهرمانان در هیات اجرایی هستم و در مسیر توسعه ورزش قدم برمی‌داریم. افتخار می‌کنم ورزشکار بوده‌ام و به عنوان عضوی از بدنه ورزش در سطح مدیریتی به عنوان خادم حضور دارم.

رئیس فدراسیون هندبال درباره اینکه ظاهرا به برخی ها دیکته شده که به یک شخص خاص رای بدهند، گفت: فکر می‌کنم کسی که رای مجمع داشته، دلی رای گرفته و مثل قدیم رای تحمیلی نداریم. هر کسی که رای داده، مخفی بوده و چک نشده. همه کنار هم دوستانی داشته‌اند اما لیستی به کسی از قبل دیکته نشده و این شایعه را تکذیب می‌کنم.

وی در پایان گفت: به من توصیه نشد به کسی خاصی رای بدهم. من بر اساس چارچوب‌هایم رای دادم.

پاکدل درباره اولویت های کمیته ملی المپیک در دوره جدید بیان کرد: یکی از مباحث مهم در کمیته، مسائل مالی و اقتصادی است. صالحی‌امیری زحمات زیادی کشیده و باید در حوزه‌هایی که خوب کار شده مسیرش را ادامه بدهیم. هیات اجرایی نباید صرفا اسم باشد و باید به ورزش کشور کمک کرد.

ساعی: همه دنبال نبودنم در مجمع بودند!

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو پس از پایان انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: انتخابات برگزار شد و این مهم‌ترین نکته بود. رقابت نزدیکی وجود داشت و رقابت وجود داشت که برای ورزش کشور خوب است. امیدواریم دوستان منتخب روند رو به پسشرفت را ادامه بدهند و نماینده خوبی برای همه باشند.

وی درباره انتخاب خسروی وفا افزود: خسروی‌وفا شناخته شده است و امتحان پس داده. در بحث اخلاقی هم که زبانزد بوده و هست.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره شایعات عدم حضورش در مجمع بیان کرد: حضورم به خاطر ورزش کشور بوده و قهرمانان المپیک اگر نباشند، جایگاه بالاتری دارد. نبودن من ارزش بالاتری داشت و همه دنبال نبودنم در مجمع بودند. در حقم کم لطفی شده اما صلاح ورزش کشور حضور من بوده.

ساعی درباره اینکه آیا اضافه شدن 2 نفر به دور دوم انتخابات نشانه مهندسی در انتخابات است، گفت: عدم حضور ۲ نفر در دور نخست حتما تاثیر داشته. باید از خودشان بپرسید. لابی در انتخابات وجود دارد و حق کاندیداست ولی باید لابی درست باشد اما نزدیکی نشان داد مهندسی نبوده و من ندیدم.

وی درباره عدم حضورش در انتخابات هیات اجرایی گفت: هیچ توضیحی به من درباره عدم شرکت در انتخابات هیات اجرایی ندادند و من پیگیری می‌کنم.

علی نژاد: این 27 رای حاصل کارهایم در معاونت وزارت ورزش بود

مهدی علی‌نژاد کاندیدای ریاست کمیته ملی المپیک پس از پایان مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: انتخاباتی بود که درباره آن توضیح نمی‌دهم. به خسروی‌وفا رئیس جدید کمیته تبریک می گویم. مجمع پرحرارتی از لحاظ نزدیکی آرا داشتیم. آرای دور نخست مساوی شد و دور دوم خسروی‌وفا با یک رای پیروز شد. با توجه به این که مسئولیتی ندارم و رقیبم قدرت زیادی داشت، از کسانی که رای دادند متشکرم و این ۲۷ رای حاصل کارهایم در وزارت بوده. کسانی که زحمت می‌کشند، زحماتشان گم نمی‌شود. 27 رأی آوردم و آن را تائیدی در 2 سال فعالیتم در معاونت وزارت ورزش می‌دانم.

وی درباره اضافه شدن 2 عضو جدید به مجمع در دور دوم انتخابات گفت: بالاخره اعضای مجمع‌ممکن است با تاخیر بیایند فرمان هم حضور ۲ عضو را تایید کرد.

علی نژاد در پایان تاکید کرد: از 28 رأیی که به خسروی‌وفا دادند هم تشکر می‌کنم و دوران او خوب خواهد بود.

خسروی وفا: تقابلی با هیچ فدراسیونی و وزارت ورزش نخواهم داشت

محمود خسروی‌وفا رئیس جدید کمیته ملی المپیک بعد از پایان مجمع، عنوان کرد: به همه شما تبریک می‌گویم. خوشحالم که رقابت نزدیک و صمیمانه داشتیم، انتخابات دموکراتیک و فضای خوب انتخاباتی را شاهد بودیم. همان طور که دبیر گفت اعضای انتخاب شده نماینده همه فدراسیون‌ها هستند. از وزیر ورزش که سعه صدر به خرج داد، تشکر می‌کنم. از هیئت اجرایی که مورد هجمه قرار داشتند تشکر می‌کنم. این اتفاق اشکال اساسنامه بود که رفع می‌کنیم.

وی افزود: من سعی می‌کنم مسیر صالحی‌امیری را دنبال کنم چون از او درس‌های زیادی گرفتم. از او قول گرفتم در امور مختلف که می‌تواند ورزش را به مسیر خوب ببرد به ما کمک کند. از او در هیئت اجرایی دعوت می‌کنم تا روزهایی که دستورالعمل حساس است، کنار ما باشد.

رئیس جدید کمیته ملی المپیک، یادآور شد: مجمع به من اعتماد کرد، سعی می‌کنم فضای آرامی را مدیریت کنیم. من هیچ تقابلی با هیچ فدراسیون و وزارت ورزش نخواهم داشت. سعی می‌کنم سیاست‌های صالحی‌ امیری را ادامه دهم. از ساعی و دبیر تشکر می‌کنم که امروز حضور داشتند چون برایم مهم بود. از میراسماعیلی تشکر می‌کنم که به نفع من کنار رفت البته من راضی نبودم. خوشحالم که حیدر فرمان در نشست بود و این دموکراسی را دید. تعداد بانوان در مجمع کم بود و امیدوارم که این ظرفیت در آینده بیشتر شود.

خسروی‌وفا درباره سیاست های خود در کمیته ملی المپیک افزود: تجربه ۴دهه من را می‌دانید و مدیریتم بر مبنای تعامل و هماهنگی با حاکمیت و نهادهای ورزشی بوده. پیشنهاد ابتدایی توسط سجادی به من ارائه شد و آقای صالحی‌ هم نگرانی داشت که به من پیشنهاد داد که بار به دوش من و هیات اجرایی گذاشته شد. با سیاست‌های جدید اولین جلسه هیات اجرایی را از صبح فردا خواهیم داشت. ارتقای کیفیت مسابقات، حضور باکیفیت در آسیایی و المپیک با سهمیه.های مناسب از اهداف اصلی ماست. وفاق در این میان مهم‌ترین موضوع ماست و من این امر را در راستای ارتقای ظرفیت ورزش خواهم داشت. مسیر صالحی‌امیری در بحث فرهنگی، زیرساختی و ورزشی باید ادامه بدهیم اما صالحی نرفته و قول داده کنارمان باشد.

رئیس جدید کمیته ملی المپیک درباره اینکه با ریاست او در کمیته ملی المپیک، تکلیف کمیته پارالمپیک چه خواهد شد، گفت: انتخابات کمیته برگزار شد و من کارم را در اینجا متمرکز می‌کنم. نایب‌رئیس پارالمپیک تمام مسوولیت‌ها را برعهده می‌گیرد و در یک ساختمان هستیم که مشکلی پیش نمی‌آید.

سجادی: خسروی وفا فوتبالی و متخصص ورزش است

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: خدمت صالحی‌امیری خسته‌نباشید می‌گویم و به یکی از مدیران شایسته ورزشی متخصص تبریک می‌گویم. رقابت نزدیکی وجود داشت و جامعه ورزش عضو این مجمع هستند. به رسم ادب به همه همکاران هیات اجرایی خسته نباشید می‌گویم و آرزوی توفیق دارم و به دوستان عزیز تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت دارم.

وی درباره روند انتخابات گفت: رقابت با روندی شفاف بوده و رئیس منتخب هم همانطور که ۵ سال دوره گذشته با وفاق و همدلی و انتظام پیش رفت، بیش از پیش باشد. با روحیه ای که از خسروی وفا سراغ داریم، سحرخیز، سختکوش و متعامل و توانمند هستند. وی فوتبالی و متخصص بوده و مدیری ورزشی با سابقه مشخص هست. موفقیت های متعددی ثبت شده و امیدوارم همانطور که تاکنون این هماهنگی بین وزارت و کمیته بوده، پس از این هم باشد‌. آرا نشان داد هنوز اخلاق در ورزش حاکم است و رعایت اصول ارزشمند هنوز هم هست.

وی افزود: به صالحی‌امیری هم خسته نباشید می‌گویم و در جلسه روز شنبه حتما ادای دین خواهد شد و جامعه ورزش برای بدرقه و سپاس از زحمات او ادای دین می‌کند. رقابت نزدیک نشانه رشد است و اعضای مجمع سعی کردند به درستی با برنامه دوستان و سوابق عزیزان آشنا شوند که امروز رقابت نزدیک دیدیم.

وزیر ورزش افزود: به خسروی‌وفا تبریک می‌گویم. از علی‌نژاد هم تشکر می‌کنم که در زمان معاونت با وجود کرونا کارها دوچندان شده بود. وظیفه دارم در چند ماهی که با هم کار کردیم تشکر کنم. رای مجمع قابل احترام است و این نوع آرا به شایستگی افراد ارتباطی ندارد. این تعداد آرا قرار نیست از شایستگی عزیزان بکاهد و ملاک قضاوت نیست. امیدوارم با خرد جمعی کار را پیش ببریم و بتوانیم از عزیزانی که رای نیاوردند استفاده کنیم. من قبلا زمانی که معاون بودم بعد از انتخابات می‌گفتم در ورزش جمهوری اسلامی ایران کار برای انجام دادن زیاد است و کسی جای کسی دیگر را تنگ نمی‌کند. همه جای ورزش کار روی زمین مانده زیاد دارد. شرکت توسعه، صندوق حمایت، فدراسیون‌ها و... همه کار زیاد دارند.

سجادی با اشاره به وفاق کمیته و وزارت، یادآور شد: در ۴-۵ سال گذشته وفاق بین کمیته و وزارت بوده و امیدوارم بیشتر هم بشود. امروز با این آرا نشان دادیم تفکر ما رو به جلوست و با همدیگر می‌توانیم اتفاقات خوب رقم بزنیم. اختلاف یک رای نشان دهنده پالس خوب و بخشی از سرنوشت ورزش امروز دست برخی افراد بود.

وزیر ورزش گفت: خدمت برادر عزیزم صالحی امیری خسته نباشید می گویم. خدمت دوست و برادر عزیزم یکی از مدیران شایسته، پرتلاش، ورزشی و متخصص حاج محمود خسروی وفا تبریک می گویم. رقابت بسیار نزدیکی بود. خداراشکر جامعه ورزش که جمع قابل توجهی از این عزیزان عضو مجمع کمیته ملی المپیک هستند. مجمع رقابت خیلی خوب، شفاف و نزدیکی را شاهد بود.

سجادی تصریح کرد: روند انتخابات خداراشکر شفاف بود. در مورد رئیس منتخب هم امیدوارم همانطور که در دوره گذشته که حدود 5 سال طول کشید، وفاق و همدلی و وحدت و انسجام و انتظام به خیلی از موارد و اصولی که لازمه موفقیت در مدیریت ورزش است بیش از پیش باشد. با روحیه ای که از سوابق ورزشی خسروی وفا سراغ داریم، سختکوش، پرتلاش، بسیار سحرخیز، اهل جلسه، تعامل و هماهنگی است.

وزیر ورزش در خصوص رئیس جدید کمیته ملی المپیک افزود: خودش در رشته های مختلف به ویژه فوتبال ورزشکار بوده، متخصص، دست اندرکار و مدیر ورزشی است. با سابقه مشخصی که برای هیچ کدام از ما پوشیده نیست. در سوابقش موفقیت های متعددی را سراغ داریم. برایش آرزوی موفیت دارم. امیدوارم همانطور که تا الان این هماهنگی بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بوده و واقعا یکدیگر را قبول داشتیم این راه ادامه داشته باشد. امروز آرا نشان داد هنوز اخلاق در ورزش حاکم است. رعایت مسائل اخلاقی و اصول ارزشمند در ورزش کشور بازهم در این انتخابات جواب داد. بازهم عرض تبریک دارم.

صالحی امیری: با حضور خسروی وفا کمیته آینده بسیار روشنی خواهد داشت

رضا صالحی امیری رئیس سابق کمیته ملی المپیک درباره کمیته ملی المپیک اظهار داشت: چیزی که در ۴.۵ سال گذشته دنبال کردیم متکی به چند اصل مشخص بوده. اصل نخست از روز اول تا امروز وفاق و همدلی و انسجام بین نهادهای ورزشی به عنوان لازمه حیات و موفقیت ورزش ایران بوده. حتما این مسیر تداوم خواهد داشت و ورزش قهرمانی امکان جهش را دارد.

وی افزود: ورزش یک جسم دارد و یک روح، جسم سکوست و سکه اما روح اخلاق و معرفت و انسانیت است و فلسفه آن یعنی تربیت انسان‌های متعالی.

صالحی امیری درباره انتخابات بیان کرد: مجموعه از بزرگان سراسر کشور الطاف بسیاری به من در آستانه انتخابات داشتند و از همه عزیزان تقدیر می‌کنم. حضور برادر و دوست عزیزم خسروی‌وفا این بار را از دوش من برداشت و از او متشکرم که علی‌رغم مقاومت‌ها، پیشنهاد من و سجادی را پذیرفتند. با حضور وی کمیته آینده بسیار روشنی خواهد داشت.

سهرابیان: اگر چالش نباشد، شرایط مثل مرداب می‌شود

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی پس از اینکه در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک به‌عنوان عضو هیأت اجرایی این کمیته برگزیده شد، اظهار داشت: عضویت من در این هیأت با رأی جمع بود و امیدوارم نتایج خوبی در بر داشته باشد. دوره مدیریت صالحی امیری بسیار درخشان بود و خیلی سخت است کاری را که او انجام داده، ادامه بدهیم.

وی در ادامه تمجیدهای خود از رئیس پیشین کمیته ملی المپیک تصریح کرد: مطمئن باشید رهنمودها و حضور صالحی امیری را در جلسات خودمان خواهیم داشت و اعضا تلاش می‌کنند راهکارهای پیشنهادی او را ادامه بدهند تا نتایج خوبی برای خانواده ورزش داشته باشیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای هیأت اجرایی فهرستی برای انتخابات تدارک دیده بودند یا خیر، خاطرنشان کرد: اگر فهرستی بود همه می‌فهمیدند، چرا که هر طیفی برای خودش گروه تشکیل می‌داد و شاید انتخابات درست برگزار نمی‌شد. شاید صحبتی شده باشد، اما فهرستی در میان نبود.

سهرابیان در مورد بحثی که میان رئیس فدراسیون کشتی با سایر اعضای مجمع کمیته ملی المپیک درگرفت، گفت:‌ اگر چالش‌ها و نقدهای مختلف در کار نباشد، شرایط مانند مرداب می‌شود و آب می‌گندد. این اظهارات نشان‌دهنده افزایش فرهنگ اجتماعی است و اطمینان دارم اگر این نقدها صورت بگیرد، هیأت اجرایی می‌تواند برای برطرف شدن مشکلات بیشتر تلاش کند.

سلیمانی: به دلیل پیگیری کار ویزای ورزشکاران دیر به انتخابات آمدم!

مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش درباره غیبت خود در دور اول انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک اظهار داشت» مجمع بسیار خوبی بود و به همه منتخبان تبریک می‌گویم. کاروان 22 نفره پدل ایران فردا (دوشنبه) به مصر سفر می‌کند و من از دفتر حفاظت منافع مصر می‌آمدم. به من اعلام کردند ویزای 18 نفر صادر شده و ما باید به این دفتر مراجعه می‌کردیم. این موضوع، بحرانی بود که فدراسیون را گرفتار کرد و مجبور شدم مسئله را پیگیری کنم.

وی در این باره که اگر او در دور دوم انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک هم شرکت نمی‌کرد، عدالت رعایت می‌شد، خاطرنشان کرد: متوجه این سؤال نمی‌شوم. من تابع دستورات هستم و زمانی که علیرضا دبیر پرسید من می‌توانم رأی بدهم یا خیر، نماینده شورای المپیک آسیا اعلام کرد که می‌توانم در دور دوم انتخابات شرکت کنم.

رئیس فدراسیون اسکواش درباره این شایعه که گفته می‌شود او در زمان برگزاری دور نخست انتخابات در پارکینگ کمیته حضور داشت، تصریح کرد: این موضوع اصلاً حقیقت ندارد.

سلیمانی در پاسخ به این پرسش که غیبت او در دور اول و حضورش در دور دوم انتخابات ریاست کمیته المپیک اتفاقی بود یا خیر، گفت: این موضوع واقعاً اتفاقی بود. ما هنوز دچار بحران صادر نشدن ویزا برای ورزشکاران پدل هستیم. باید مسئله را تا فردا حل کنم، چون سرمربی تیم ملی آقایان و کاپیتان تیم ملی بانوان بیرون مانده‌اند و غیبت آنها در مصر مشکل ایجاد می‌کند.

کیهانی: با دبیر چالش نداشتم، گپ زدم!

مجید کیهانی عضو سابق هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک پس از مجمع انتخابی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: من معتقد هستم انتخابات کاملا دموکراتیک و آزاد برگزار شد و دیدید که خسروی وفا تنها با یک رأی بیشتر به ریاست کمیته ملی المپیک رسید. خوشحالم فردی با تجربه و ورزشی انتخاب شد. او می‌تواند کمک بزرگی برای ورزش کشورمان باشد.

وی در خصوص درگیری لفظی خود با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: این‌ها بگو مگو و چالش نیست و تنها گپ و گفت و گویی است که بین ما ایجاد می‌شود. درباره مسائل با یکدیگر صحبت می‌کنیم. در این مجمع همه اعضا به خودشان رأی دادند چرا که ماهیت مجمع امروز کلی بود و همه باید انتخاب درستی می کردند.

عضو سابق هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در پایان گفت: من نمی‌خواستم در پایان دوره ای که همه زحمت کشیدند تلخی بین هیأت اجرایی و اعضای کمیته ملی المپیک پیش بیاید، به همین خاطر سعی کردم غائله ختم به غیر شود.

انتخابات کمیته ملی المپیک| رقابت نفسگیر؛ خسروی وفا رئیس شد/ شکست آقای دبیرکل، پایان عصر بیکارها


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟